Pinkpop wordt dit jaar (2009) voor de 40e keer gehouden. Wat vind jij het beste Pinkpop-optreden allertijden?

Om in de stemming te komen: http://www.youtube.com/watch?v=Z06gUeqUpeo

Volumeknop op 100 en genieten!

Graag zie ik antwoorden met een keuze uit optredens van de laatste 20 jaar, dan kan ik ook "Oh, ja!" zeggen!

Jammer dat niemand Faithless heeft genoemd, één van de bands die heel vaak op Pinkpop heeft opgetreden.

http://www.youtube.com/watch?v=MGU5BJWCsSk

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor alle antwoorden!

Picture for question
Antoni
14 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Antwoorden (12)

Pearl Jam

Toegevoegd op 13-05-2009 11:36:04
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elvis Costello (1989)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Simple Minds 1983
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn herinnering staat Mother's Finest. 1978 !
Live beter dan op de plaat vond ik toen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik twijfel tussen Bjork en Sinead O'Connor, die bijna haar gitaar kapot sloeg met dat kale koppie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SAT2D (opener Pinkpop 2008)

Geen grote bekende band. Maar was wel echt vet optreden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond Radiohead in 1996 supergaaf. Vooraan stond ik. Ik kon Thom York in zijn regenjas goed zien. Zelfs het kwijlen op zijn mic.

Trouwens: The presidents of the united states of america waren in dat jaar ook heel gaaf.
Het was een van mijn eerste pinkpops en ik heb het idee dat toen alle bands gewoon geweldig waren :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Ben je op een idee gebracht door mijn vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/zoek-naam-popgroep-hele-rare.9088
Antoni
14 jaar geleden
Als je fan bent van Radiohead, weet je misschien ook wel een antwoord op deze vraag: Welke bedoeling had Radiohead met die rare videoclip van Paranoid Android?
De Streetwalkers (Roger Chapman)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krezip - I would stay
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals al eerder is gezegd: Muse 2007. Wie gaat er trouwens dit jaar?