Wanneer komt de film Het Genootschap Van Mendacium in de bioscoop of op dvd?

Het Genootschap Van Mendacium Cast:

Met Danny de Munk en verder in de hoofdrollen: Johnny Kraaijkamp, Henny Huisman, Catherine Keyl, Edwin Rutten, Pamela Teves, Bartho Braat en Maureen Du Toit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Die film komt niet in de bioscoop, en ook niet speciaal op DVD. Het is een korte film, en het is onduidelijk of die film wel op DVD bij het boek wordt geleverd.
http://boekscout.nl/shop/ViewProduct.aspx?bookId=2937

Op IMDB is de film niet te vinden, en dat is vreemd: je ziet daar soms al films staan voor 2013. Als je op Google Nieuws zoekt krijg je EEN hit. Dat is ook vreemd, want de premiers is in mei geweest. Verder zoeken op Google (dus niet in nieuws maar algemeen) levert overal hetzelfde verhaaltje op: "in het diepste geheim" en "3 jaar aan gewerkt".

Er zijn een paar mogelijkheden:
- dit is een uit de hand gelopen grap.
- de korte film (èn de premiere) is alleen maar een publiciteitsstunt.
- het is zo'n flauw project (beetje gejat van de Da Vinci Code) dat de pers en publiek dit allemaal volkomen negeert.

Frank Waals is journalist, en heeft voorheen 1 boek geschreven : "Musicalmania". Met zijn 2e boek wilde hij het waarschijnlijk handiger aanpakken, maar ik ben bang dat dit ook is mislukt. Ik hoor, lees of zie er niks over.

2 citaten uit deze link:
http://www.funx.nl/index.php/nieuws/showbizz/15862-henny-huisman-nieuwe-wereldleider

"In het boek 'Het Genootschap van Mendacium' spelen zeven BN'ers, waaronder Henny Huisman en Johnny Kraaijkamp jr, de rol van een wereldleider. Schrijver Frank Waals was vanochtend te gast en vertelde hoe hij de bekende Nederlanders zo ver kreeg om hun eigen fantasie te delen in het boek. Ze spelen allemaal een wereldleider in het jaar 2017 en verzamelen in Rome om het lot van de wereld bepalen, zoals wereldleiders dat iedere 150 jaar doen."

"Als aankondiging voor het boek heeft Frank de personages tot leven geroepen door middel van een korte film."

Het 2e citaat is veelzeggend: de flim is dus niks meer dan een aankondiging voor het boek.