Er bestaan naar mijn weten geen films die over "het einde in 2012" gaan.

wel zijn er genoeg films die over een einde van de wereld gaan:

- Apocalypse
- The Doomsday Machine, Een expeditie van de planeet Venus ziet hoe in het jaar 1975 de Aarde wordt vernietigd.
- Titan A.E. - Nadat de Aarde is vernietigd werd Cales vader voor het laatst gezien toen hij wegvloog met het gigantische schip Titan, waarin zich de laatste hoop voor de mensheid zou bevinden.
- The Day After Tomorrow - Een klimaatverandering die een nieuwe ijstijd inluidt, waarbij het gehele noordelijk halfrond bevriest.
- The Hitchhiker's Guide to the Galaxy - De Vogons vernietigen de Aarde om een hyperruimtelijke snelweg aan te leggen.
- Knowing - Nadat de Aarde is getroffen door zonnevlammen betekent dit het einde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de film '2012' gaat over het einde van de wereld in 2012
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@valentijnh: Ja, wat dan nog? de vraagsteller vraagt niet naar films over het vergaan van de aarde in het jaar 2012, maar naar het vergaan van de aarde in het algemeen, net zoals in de film 2012.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HHGTTG gaat maar heel ten dele over het eind van de wereld. Dat gebeurt zo'n beetje tussen neus en lippen door, en dan begint het gedonder pas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@koosknip, Livoo zegt(waarom weet ik ook niet): Er bestaan naar mijn weten geen films die over "het einde in 2012" gaan. valentijnh merkt terecht op dat dat niet waar is, immers 2012 gaat daar over, Livoo bedoelde denk ik: Er bestaan (NAAST de film 2012) naar mijn weten geen films die over "het einde in 2012" gaan. Wat dan nog steeds een aparte opmerking is omdat dat helemaal niet gevraagd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie :)

Andere antwoorden (7)

Jazeker, die bestaan!

The Fifth Element bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar die gaat toch niet over het einde van de wereld? Het wordt mooi afgewend. Briljante film trouwens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij gaat wel over het einde van de wereld, wat op het aller-aller-aller laatste moment afgewend wordt. Dat iets niet gebeurt maakt niet dat het niet het dragende thema van de film is.
'the day after tomorrow' gaat niet over 2012 maar wel over het einde van de wereld
Die is trouwens best goed vind ik
X
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
End of days met Arnold Schwarzenegger.

Toegevoegd na 3 minuten:
De wereld zoals we die kennen zal ophouden te bestaan als de duivel de aarde zal overnemen...
Aan Arnold om dat te voorkomen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Independence day over buitenaardsen die niet zo zeer de wereld maar wel de mensheid willen vernietigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
War of the world
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2012; Ice Age.

Overigens wel een bar slechte film!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de International Movie Database heb ik even films opgezocht. Ik heb ze ook gesorteerd op een goed aantal stemmen en cijfer van minimaal een 7.

De eerste link is een lijst met 31 "end of the world" films.
De tweede link is een lijst met 41 "apocalypse" films.

Er zit een beetje overlap in de lijsten, maar hier zitten vast wel een aantal geschikte films tussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen vergeet de film "Knowing"! Fantastische film over het einde van de wereld!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Annswers
12 jaar geleden
Dat is een wel een bijzondere zin zo eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Héhé :p