Mijn ov chipkaart is in de wasmachine gegaan. Lukt het nog?

Aan de vraag is het al te lezen!!! Ik heb hem perongeluk vergeten in mijn jaszak.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
26K
Amadea
7 jaar geleden
Ga even naar het dichtstbijzijnde oplaadpunt, dan kun je simpel testen of ie het nog doet. Filialen van supermarkten waar de apparaten staan zijn soms nog tot 10 uur 's avonds open.
SimonV
7 jaar geleden
Bankpasjes doen het nog prima na een verblijf in de wasmachine.

Antwoorden (1)

Daar zijn in buiten- en binnenland opmerkelijk genoeg vooral veel positieve verhalen over te vinden, zoals:

“De OV chipkaart van een vriendin van is per ongeluk een keer op 60 graden gewassen in de wasmachine. Hij deed het nog gewoon, dus hij kan tegen water.”

“Mijne is in de wasmachine geweest en later in de droger. kwam er helemaal krom uit maar hij doet t nog!”

“Ik heb die van mij meegwassen en toen was het een boomerang, toen heb ik 'm nog onder handen genomen met de styletang om hem recht te krijgen en raaaaaaaaad eens NIKS AAN 'T HANDJE, wel kijkt elke conducteur me aan of dat ik 'm 932 keer door de plee heb getrokken.”
(Ik zou dan wel voorzichtig zijn met die styletang.)

Meer vondsten met
https://www.google.com/search?q=chipkaart+gewassen&ie=utf-8&oe=utf-8

Het is lang geleden ook al eens hier gevraagd m.b.t. de droger (maar er was voordien ook gewassen):
https://www.startpagina.nl/v/elektronica/vraag/235792/ov-chipkaart-droger
Bordensteker