Wat is beter om op te gamen een TV of Monitor?

hallo mensen sindskort ben ik op zoek naar een nieuwe tv om op te gamen maar ik weet eigenlijk niet welke TV nou het beste is of welke Monitor.

Ik speel vaak Fifa of blackops 2.
Ook heb ik gehoord dat je moet letten op MS response time maar dat kan ik niet vinden bij producteigenschappen van tv's dus laten we als voorbeeld deze tv nemen in de link hieronder.

http://www.bcc.nl/philips-22pfl2208h.html#technical-specifications-table

Dit lijkt mij best wel de perfecte TV om op de gamen en TV op te kijken want het is een FULL HD TV,heeft een frequentie van 200 Hz en heeft een Resolutie van 1920 X 1080 Pixels + hij is heel erg goedkoop.

Dus mijn vraag is nou hoeveel MS response time heeft deze TV want ik kan het nergens vinden.

Hoop dat iemand me hier mee kan helpen.

Groetjes,
osmfan

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou geen Philips tv nemen, die zijn over het algemeen nogal traag. Als je er geen tv op gaat kijken zou ik een monitor nemen, die zijn meestal sneller en goedkoper. Bijvoorbeeld een van deze 3: http://tweakers.net/pricewatch/349150/iiyama-prolite-x2483hsu-b1-zwart/
http://tweakers.net/pricewatch/338454/acer-h236hlbmjd-zwart.html
http://tweakers.net/pricewatch/315805/lg-ips237l-zwart.html

Antwoorden (1)

De tv die je hebt uitgekozen is helemaal geschikt om er ook games mee weer te geven.
Hij beschikt nl. over een D-sub VGA ingang waarmee hij dus ook hogere resoluties en verversingsfrequenties aankan.
Een gewone PC monitor werkt volgens hetzelfde principe alleen is de beeldschermafmeting dan vaak veel kleiner.
Het ligt dus een beetje aan de gameconsole die je gebruikt voor wat betreft de monitor uitgang. Gaat dat digitaal via HDMI of via VGA. In beide gevallen stelt de tv zich in op het aangeboden signaal en zal dat zonder problemen kunnen weergeven.

Over de MilliSeconde Response tijd hoef je je niet zo druk te maken. Dit is meer van belang bij plasma schermen die wat trager zijn en daardoor bij snelle beeldwisselingen soms een hinderlijk veegeffect hebben. Deze effecten treden nagenoeg niet meer op bij LED en LCD schermen omdat deze daar ongevoeliger voor zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gebruik binnenkort de PS4
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tegenwoordig maakt dat weinig meer uit , tv's ( met name HD) zijn zo 'strak' dat deze gelijk of soms zelfs beter zijn dan een monitor van een pc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En wat vinden jullie van het gemiddeld vermogen 8 W ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
owja en bedankt allemaal voor uw reacties ik begin het nu beter te snappen :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja misschien is dat het enige nadeel bij deze TV
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
- 1) VGA is een beetje achterhaald inmiddels. Voor de meeste huidige consoles moet je HDMI hebben, niet VGA. Voor de Wii heb je composiet of component nodig, VGA is ook te gebruiken met de Wii maar is wat lastiger om in te stellen etc.
2) Plasma's zijn juist sneller dan LED/LCD schermen. (normale) LED/LCD's hebben sowieso motion blur, hoe snel de pixels ook veranderen. Bij plasma's is dit veel minder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is meer van belang bij plasma schermen die wat trager zijn en daardoor bij snelle beeldwisselingen soms een hinderlijk veegeffect hebben. Echt exact andersom. Plasma's hebben haast nooit last van motionblur/ghosting wat echt een LCD/LED probleem is. Plasma als 1e scherm voor een PC is wel af te raden vanwege retentie en bij extreem consistent beeld zoals je desktopomgeving vaak is, inbranden. Over milliseconden moet je je wel drukmaken, maar niet meer zo zeer over response time (was ook lang een issue), maar over algehele input lag. Veel mensen halen die twee door elkaar en bij vragen hier zie je dus mensen krampachtig opzoek naar response time, terwijl ze vaker input lag zullen bedoelen. Als input lag hoog is >60ms lijkt het soms of je spel te laat reageert en schiet je vaker mis. Bij sommige types monitoren heb je hier sneller last van, IPS is dacht ik erg laggy. CRT was (bijna) lagloos.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zijn in mijn ervaring vooral bepaalde merken die meer input lag hebben dan andere merken, IPS, AMVA maakt op zich niet uit. Wel hebben tv's meestal meer lag dan monitoren omdat tv's meer picture processing trucjes hebben. Vooral Philips doet het hier slecht, zelfs hun 120hz gaming monitor heeft gewoon nog 16ms lag waar de gemiddelde IPS of AMVA monitor gewoon 1-6 ms lag heeft. Die Philips tv die vraagsteller noemt lijkt me zo'n beetje het slechtste wat je kunt kiezen als je een goede gaming monitor wilt.