Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb net een hd led tv maar kijk nog via de kabel. Nu wil ik toch mooier beeld.. Wat is nu de goedkoopste oplossing hiervoor? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
585
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Merk/type/nummer TV (achterop de tv staat het, of op de doos of op de factuur). Of zit er een gleuf links of recht aan de zijkant van de TV met het woordje CI+?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Welke kabel provider? Bijvoorbeeld bij Ziggo kun je een digitale decoder aansluiten, voor een kleine prijs te krijgen op marktplaats, dit kost dan niets extra's per maand. Ook een HD decoder werkt hetzelfde.

Toegevoegd na 30 minuten:
Ik heb trouwens prima ervaringen met Ziggo. Daarbij is het zo dat zeker HD beeld bij Ziggo (en andere kabelaanbieders) van betere kwaliteit is omdat er op de kabel meer bandbreedte beschikbaar is dan via schotel en zeker veel meer dan via Digitenne. Daarnaast is het zenderaanbod vaak uitgebreider, zeker ten opzichte van Digitenne en Tele2 e.d.

Bij interactieve TV (van Ziggo in ieder geval) moet ook de huisinstallatie aangepast worden, tenzij dit in het verleden al gebeurd is. Er moeten namelijk andere aansluitdozen op de muur en/of meterkast geplaatst worden die geschikt zijn voor ontvangen en verzenden van gegevens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterker nog digitenne heeft geen HD en is zelfs soms slechter van kwaliteit dan analoge kabel (artefacten).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou echt voor HD gaan ipv alleen digitaal, anders is het verschil nog maar minimaal.
Heeft jou tv de optie CI+ module??? ( dat je de smartcard in je tv kan doen??)
anders een hd-decoder aanschaffen,via ziggo zou ik niet doen,heb er te vaak slechte ervaringen mee gehad.
Als je een hd decoder aanschaft deze wel aansluiten met een hdmi-kabel op je tv!! en dus niet met scartkabel!
Eeen hd kabel hoeft niet duurder te zijn dan tien euri,tenzij je er 1 nodig hebt die langer dan 5 meter moet zijn.
Als ik een goede hd decoder mag advisren ,ga dan voor Humax deze heeft ook een model met ingebouwde harddisk waardoor je digitaal kan opnemen en kijken en tevens live kan pauzeren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding