Hoe in de auto een webcamstream via een dongel online te krijgen, dat bezoekers real life (of met korte vertraging) het kunnen bekijken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (6)

Gewoon zoals je het zegt? Je zoekt een site waar je dat kan doen, je pakt een laptop, een webcam en sluit je dongel aan en voila?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een Iphone4 kan dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zijn sites voor, eventueel je eigen... Vaak zit bij de webcam best aardige software daarvoor;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de juiste software of diensten hier voor hebt moet dit in principe gewoon kunnen. Het kan wel zijn dat je verbinding niet goed genoeg is tijdens het rijden of dat je in een gebied woont waar slechte verbinding is. Streamen via internet vergt net als het bekijken van een youtube filmpje of het downloaden van een bestand meer van je verbinding dan simpelweg surfen op het net. Het kan naast een te slechte verbinding ook nog zijn dat je uploadcap(je snelheidslimiet voor uploaden) te laag is om een fatsoenlijke filmpje te streamen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is zeker mogelijk. Wat je zoekt is een website die je de mogelijkheid geeft deze stream te publiceren. Dit kan op Ustream.com. Je kunt zelfs de stream embedded op een website plaatsen. Ustream is gratis. je moet je wel even aanmelden. Werkt perfect. Let er wel op dat het niet vloeibaar gaat met een dongle en een webcam. Schokkerig beeld met een beetje vertraging heb je wel. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dongle heeft altijd een computer nodig, dus in jou geval een laptop (of netbook).
Deze zal je dan altijd in de auto moeten houden zolang jij die webcam online wilt houden.

Er zijn geen camera's (IP of webcams) die rechtstreeks met een dongle kunnen werken. Er zijn wel camera's die met wifi kunnen werken, dus als je een niet beveiligde wifi hebt in de buurt waar je auto is/rijd, dan kan je dat netwerk gebruiken. Helaas heb je dan wel weer een computer nodig om die camera in te stellen. Het gebeurd niet automatisch.