hoe krijg ik mijn draagbare speaker weer aan de praat?

ik deed mijn draagbare speaker aan en deze werkte naar behoren, toen zag ik een rode schakelaar aan de achterkant van de speaker en zonder verder na te denken schakelde ik het de andere kant op. Links van de schakelaar (waar die op stond) is 115V, rechts (waar ik het naartoe schoof) is 230V.
Direct nadat ik aan de schakelaar had gezeten ging het stroomlampje uit, en reageert hij nergens meer op. Het lijkt dus alsof het geen stroom krijgt.

Alle logische dingen heb ik al geprobeerd; schakelaar terug naar origineel, andere stopcontact, andere voedingskabel..

Wie heeft er een oplossing?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Bij het snoer die je speaker in gaat zie ik een klepje zitten voor een zekering, deze zekering zal doorgebrand zijn. Open het klepje en check de zekering, en vervang de zekering voor ééntje met hetzelfde ampèrage/slowblow/fastblow

Toegevoegd na 1 minuut:
Je krijgt het klepje alleen open als het snoer eruit is getrokken....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is gelukt! Zekering was doorgeslagen. Bedankt voor je hulp!

Andere antwoorden (1)

Vreemd je zou denken dat hij net andersom heeft gestaan ? Als hij met 115 v zou hebben gewerkt dan zou 230 juist geen probleem zijn .
Juist als ie op 115 v stond zou er iets door moeten branden maar schijnbaar trok hij dat nog net ? De omschakeling heeft misschien toch een piek spanning veroorzaakt die (beide) zekeringen (fuses) heeft laten springen
dus die zul je moeten nakijken resetten of vervangen ?

Toegevoegd na 4 minuten:
Heeft iemand in het verleden die speaker eens gerepareerd
en zit daarom misschien die schakelaar verkeerd gemonteerd?
dat zou kunnen verklaren dat hij spring bij 230 V ???????
en dat hij oorspronkelijk op 115 v stond ? wat dus zou inhouden dat dat 230 v was ??

ik zou het zeker even uitzoeken ander blijf je bezig
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Huh? die schakelaar staat toch goed in de foto? Hij zegt dat hij 'm weer origineel heeft teruggezet, en ik zie een wit blokje bij 230V staan....
capthavoc
9 jaar geleden
jebedoeldat "steepje"boven de schakelaar ?Dat leek mij meer een vlekje ? geen indicator ? Maar ik zie die 2 streepjes op de schakelaar op de 115 v kant staan ?
in die stand zou hij juist doorbranden (in Nederland) , is er 115 v in belgie misschien ? geen idee Hij zou op 230 V moeten werken en daar knalde hij uit ?
Dus denk ik dat of de schakelaar verkeerd om gemonteerd zit
misschien alleen de schakelaar ? plastic dopje ??
of het hele element ?
of de bedrading naar de zekeringen ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Je zou inderdaad denken dat hij het juist op 230v zou moeten doen ipv 115v. Het is opgelost. Zekering was doorgeslagen