Nieuwe speakers storen erger door iPhone dan oude speakers?

Ik had eerst een 2.1 Setje van Trust, Type Soundforce Pro.
Deze kraakte absoluut nooit wanneer ik mijn iPhone op het bureau legde.
Sinds ik een aantal weken een nieuw setje heb, namelijk de Tytan 2.1 Speaker Set storen deze continu als ik mijn iPhone in de buurt leg.
Iedereen weet dat dit irritante krakende geluid door draadloze verbindingen komen zoals telefoons etc.

Maar waarom stoort mijn nieuwe set veel meer dan de oude die nooit stoorde op de zelfde iPhone?
En is er een oplossing voor? vind het storend om de iPhone elke keer aan de andere kant van de kamer te moeten leggen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Waarschijnlijk gebruikt de nieuwe set slecht afscherming, of om het electronica gedeelte of in de line in kabel.
Oplossen: Als de line(od signaal) in kabels, niet afgeschermd zijn (dus binnen draad met daarom heen gevlochten aardedraad) dan deze vervangen en of eventueel verkorten.
De electronica, zou je in een aluminium behuizing kunnen plaatsen, deze behuizing met de afscherming verbinden.
Dit zou al een flinke verbetering moeten geven.
Als laatste, de speaker met electronica, meestal de bas speaker, zet deze zo vermogenlijk bij je iphone plek vandaan, maakt voor bas geluid toch niet uit.
Succes!