Extra luidsprekers voor Philips FWM377

Ik heb op m'n kamer een Philips FWM377. Nu wil ik extra luidsprekers kopen maar ik heb een probleem:

De woofer en de tweeter zitten appart aangesloten. Vanuit de versterker komt dus 4 keer + (links woofer, links tweeter, rechts woofer, rechts tweeter) en ook 4 keer - .

Ik kan alleen maar luidsprekers vinden die aangesloten worden met 1 paar + en - . Dan zou ik ze dus of op de woofer of op de tweeter aan moeten sluiten.

Is hier een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

mm zo ver ik weet is dit maar een 2 kanaals stereo versterker, dus je kan hierbij geen 2e paar speakers er aan hangen, ja je zou 2 paar speakers paralel aan je uitgang van je versterker kunnen hangen maar dit is niet bevoordelijk voor je versterker omdat de weerstand minder wordt ook is je versterker hier niet op gebouwd.
dit zal geluid vervormen, veel warmte in je versterker opleveren, met een kapote versterker als gevolg.

dus ja aangezien het maar een 2 kanaals versterker is, kan je hier ook niks anders aan hangen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich is in de techniek alles mogelijk. Met filters zou je het uitgangssignaal wel geschikt kunnen maken om extra luidsprekers aan te sluiten. Of een extra speaker die omgebouwd is van binnen om ook zo aan te sluiten als de originele boxen (Ontkoppeling van de parallel en eventueel het ingebouwde filter in de extra boxen) Tevens zal je rekening moeten houden met de impedantie (weerstand) die veranderd als je parallel op de bestaande boxen extra luidsprekers aansluit. Maar dat gaat misschien een beetje te ver om voor deze oplossing te kiezen.
Een andere simpele oplossing zou zijn, ACTIEVE speakers (met eigen ingebouwde versterker) aan te sluiten op de koptelefoon-uitgang. Wel even de volumeregeling aanpassen om oversturing en vervorming van het geluid te voorkomen.
Het apparaat heeft geen andere output (line out) anders had daarop ook een actieve luidspreker aangesloten kunnen worden.