Is mijn Panda Molly zwanger?

Hoi,
Wij hebben sinds 2 weken een paar black molly's, Panda Molly's en gouden Molly's. Echter heeft 1 panda Molly nu een dikke buik sinds een paar dagen. Is deze zwanger?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (1)

Als je zeker weet dat het een vrouwtje is...waarschijnlijk.
Molly's kweken niet zo heel moeilijk. Dus de kans is dat je haar zwanger gekocht hebt. De vissen zijn zo 'n 3-5 weken zwanger.

De tip om enkele dagen niet te voeren om te zien of het buikje minder sterk zichtbaar zal worden ( als ze gewoon te veel eet ) hoorde ik vroeger wel eens. Een zwanger vrouwtje zal niet vermageren van 2 dagen regimmen.
Wat je ook kan doen om iets meer zekerheid te hebben was kijken bij de anus. Daar zou een zwarte/rode vlek zijn die groter word bij het vorderen van de zwangerschap. Al hebben soms mannetjes die vlek ook. Het wordt als een kenmerk van zwangerschap gezien.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hi Nounka, Dankjewel voor je reactie! Ons is verteld dat het een mannetje zou moeten zijn bij aankoop. Ook is er geen zichtbaar rood of zwart puntje, ik hoop daarom dat onze vis inderdaad is aangekomen en niet zwanger is! Een groet en een lach!