Mag je herten als huisdieren houden?

Stel je hebt een enorme tuin, zou je dan legaal herten mogen houden als huisdier?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kende ooit iemand met 3 schapen. Zolang het geen beschermde diersoort is zou het best e troetelhertje mogen zijn denk ik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kunt bij herten moeilijk spreken van "huis"dieren... een varken kun je zindelijk maken, reden waarom je weinig landbouwhuisdieren in huis ziet wonen. :O

Antwoorden (3)

ja, dat kan en dat mag, maar het verblijf zal wel aan de nodige eisen moeten voldoen.
beschutting, een modderpoel, en hoog hek, enz.
Rieneke1
11 jaar geleden
Jahoor, zijn veel mensen die een 'hertenkamp' hebben. Maar niet alle herten zijn te houden. Het Damhert en Japans Sikahert meest ideaal om te houden voor hobby. andere herten, bijv. Edelherten zijn minder geschikt. Deze hebben vooral heel veel ruimte nodig ( lees: hectares ).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
damherten en sikaherten worden ook gehouden als landbouwhuisdier, voor het vlees dus.

aangezien het een kuddedier is, zul je als je ze diervriendelijk wilt houden, er toch best een stuk of 10 tot 15 moeten houden. dat vraagt toch al gauw om een tuin van een hectare...