Welke kattenbakvulling gaat niet zo snel stinken?

Ik heb 2 binnenkatten. Dus alle behoeften gaan op de kattenbak. Ik heb al binnen 2 a 3 dagen een doordringende ammonia geur in huis. Ik gebruik de kattenbakvulling van de Aldi en deze was eerst goed. Maar ik kan nu zo'n beetje elke 2 a 3 dagen de bak verschonen.

Daar heb ik helemaal geen zin in. Poepjes scheppen vind ik geen probleem maar die vulling moet toch langer mee kunnen gaan. Ik heb het idee dat er iets aan de vulling veranderd is. Dus ik wil overstappen op iets anders...maar welke?

Ik heb 2 kattenbakken staan. 1 in de woonkamer en 1 op zolder. Die op zolder gaat ongeveer 4 dagen mee, die gebruiken ze minder.

Toegevoegd na 8 uur:
Het grid van de Aldi vormt geen klontjes alleen een dikke plakkaat op de bodem.

7 jaar geleden
9K
Rieneke1
7 jaar geleden
Sanicat Ultra klontvormend. Roze verpakking, ik haal het bij Ranzijn. Iedere dag klontjes scheppen uiteraard, en wekelijks soppen volstaat.
Ivana
7 jaar geleden
Ik gebruik de klontvormende van Albert Heyn en schep iedere dag alles weg. Doe met één kat een maand met een doos. (Op de doos staat: gaat 6x langer mee, klopt)

Antwoorden (3)

>Biokat< "classic 3 in 1"
Geweldig spul. Ik liet het bezorgen door de dierenwinkel (1euro) en de prijs viel mij reuze mee, zeker in verhouding met de kattensteentjes die ik vroeger altijd gebruikte, dat was 10euro per 20 liter . Biokat was iets van 12 euro (1,5 jaar geleden - kat overleden - heb nog een zak staan, kom 'm maar halen :-) ).

Het voordeel: klontjes vorming waar geplast wordt, dagelijks scheppen -'s morgens en 's avonds- is paar minuten werk. Scheppen voor de drolletjes , wat nu ook een fris klusje is.

De kosten zijn véél lager dan de 'goedkope' kattensteentjes die ik daarvoor altijd kocht. Aanschaf paar euro iets hoger , maar in tijd veel langer bruikbaar.
Echt een goede aankoop , die ik je aanraad.

Op mijn link staat GRATIS verzending:

*Op voorraad
*Vandaag voor 22.00 uur besteld, morgen thuisbezorgd.
*Gratis verzending
*Betaal achteraf op factuur of via iDeal
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klompvormende kattenbakkorrels gaan een hoop stank tegen, en dat mag best een goedkoop merk zijn. Ik kan het merk dat ik gebruik wel doorgeven, maar dat is Duits, dus daar zul je niet zo veel aan hebben (al zullen ongetwijfeld dezelfde Turkse bergen er voor afgegraven worden).

Veel belangrijker echter is dat je de bakken dagelijks verschoont, zeker met twee katten, de drollen en de (klompjes) pies er uit en een nieuw laagje grit er op, en een keer of twee per week de bak helemaal verversen. Leg onderin ook kranten om extra te absorberen.

En ook heel belangrijk, zomer en winter, als je katten in huis hebt : luchten. Al je de lucht niet constant ververst, zal de ammoniak zich ook opstapelen, en dat is niet alleen erg vies, het is ook buitengewoon ongezond.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb ook twee binnenkatten, gecastreerde katers, die soms een plas doen in de tuin, maar merendeels op de bak gaan en ik gebruik stuifvrij kattenbakvulling van A-H. Werkt perfect en nooit stank! En ik heb maar één kattenbak staan. Belangrijk is wel dat je geen kranten onderin legt, wat ik weleens hoor van mensen, want daar is niet tegenaan schoon te maken en het gaat verschrikkelijk stinken! Steentjes gewoon in de kattenbak doen, geen al te dikke laag, zodat de katten zelf de steentjes kunnen omwoelen en uitwerpselen en plas kunnen begraven! Iedere morgen en avond schep ik eventuele drollen eruit met speciaal schepje en schep ik de hele bak om, zodat de plas goed opgenomen wordt en de steentjes weer "droog" ogen. Ik vul de bak niet bij, maar vervang de hele inhoud één tot tweemaal per week (afhankelijk van het buitenplassen). Ik maak de bak schoon met chloor...vinden mijn katten heerlijk en het ruikt lekker fris! Katten blij...ik blij! Succes ermee!