Wat kan ik doen aan een gestresste hond?

We hebben een labrador teefje, die de hele dag gestresste is. Geen idee waarom, want dit heeft zij nooit gehad.. Ze zit de hele dag te rillen en te hijgen. Wat kunnen we doen?

Toegevoegd na 5 uur:
Is een teefje van 8 jaar en blijkbaar dus bang voor de knallen die vanuit de kersenboomgaard uit de omgeving komen . Dit gaat de hele dag door en ze zit constant te rillen en hijgen wat te doen? Tips?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
jodyenboyke
9 jaar geleden
Je kan haar afleiden tijdens de knallen met denk en zoekspelletjes met veel voer, eerst in huis en daarna in de tuin. Zelf rustig en ontspannen, en dan stukje wandelen met voertjes of speeltje als afleiding. Ws. is ze dus ook bang tijdens vuurwerk of onweer? Wellicht kan een thundershirt helpen, maar ook daar moeten ze eerst aan wennen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn bijna 10 jarige hond heeft dit ook: bang voor geluiden die hij buiten hoort. Er hoeft maar een auto over een leeg colablikje te rijden dat knapt of over een ballonnetje die knalt..., hij wordt dan panisch en zet het op een absurde trekken richting huis. Het lijkt erger te worden naarmate hij ouder wordt en ik heb al van alles geprobeerd, maar angst voor geluiden zit kennelijk in zijn systeem en is met niets eruit te krijgen dus Ik negeer het. Weerlicht, ook al is het nog zo weinig en zonder donderslagen of regen...:-( en over de oude jaars dagen en het geknal erna.... is bijna niet te doen. Ik vrees dus dat je er weinig of niets aan kan doen. Sommige honden hebben dit van nature, en omdat ze dan zo bang zijn, laten ze zich door niets afleiden omdat de angst overheerst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zegt dat ze dit nooit eerder gehad heeft. Zijn jullie kort geleden verhuisd en hebben jullie haar al van jongs af aan?
Is er misschien iets aan de gezins situatie veranderd enz.? Zo iets ingrijpends zou de oorzaak kunnen zijn.

Antwoorden (1)

Eerst maar iets medisch uitsluiten dus naar de dierenarts!
jodyenboyke
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Normale lichaamstemperatuur hond tussen 38-39 gr.