Omdat het vangen of kweken van muizen duurder is dan het kopen van slachtafval.
8 jaar geleden
Een heus ‘muizenmenu’ is dan ook zo gek nog niet. Alleen vinden wij het van belang dat goede diervoeding ook gezond en veilig is. Als we muis zouden toevoegen als ingrediënt kunnen we dat niet waarborgen. We gebruiken dan ook alleen dierlijke ingrediënten die goedgekeurd zijn voor menselijke consumptie. Ook qua productie is een muizensmaak onbegonnen werk. Per maaltijd zouden zes muizen vermalen moeten worden om één huisdier afdoende te kunnen voeden. Een producent die consistent deze hoeveelheden muis produceert bestaat ook niet.”
fremar
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
volgens mij is muizen kweken helemaal niet duur. Het fokken doen ze zelf, en je kan ze afval uit de bakkerijen e.d. voeren. En gekweekte muizen lijken me net zo veilig als slachtafval. Geen kritiek op jou, fremar, maar op de redenatie van van.zelf.nl
Muizen in het voer voegt niets toe aan goed voer vandaar