Welke stof kan goed tegen kattennageltjes?

Zodat je er niet zo snel haaltjes in krijgt.

Picture for question
9 jaar geleden
3.1K
Rieneke1
9 jaar geleden
Kan niet uit ervaring spreken, maar alcantara zou goed tegen kattennagels kunnen.
Wel de echte, en die is dacht ik vrij prijzig.
Ivana
9 jaar geleden
Stof die niet gelust, maar geschoren is zoals velours. Daar heb ik zelfs nesten met Siamezen op gehad, zonder dat je het na 14 weken kon zien.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik wil mijn bank opnieuw bekleden. Kat heeft erop gepist :-(
De stank heb ik eruit stoomreiniger en daarna soda op de bank gelegd. Alleen nu heeft de soda een hele grote witte vlek achter gelaten en die krijg ik er niet uit. De bank is een IKEA ding en alle bekleding zit vast dus losse hoezen kan niet. Maar ik ben redelijk handig. Dus met wat mooie lappen stof en een tacker kom ik een heel eind.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
voor een losse hoes hoef je de oude er toch niet af te halen? Ik dacht dat het een soort elastisch kleed is, zoals je onderlaken met elastiek. Goede vraag trouwens. Willen zeker meer mensen weten!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Nee ik wil de ouder er ook niet afhalen. Maar het is een model hoekbank dus een losse hoes gaat niet, dat krijg je niet mooi. Ik wil dus een nieuwe bekleding over de oude heen doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan je er niet een paar losse kussens bij maken?
Gewoon op de vlek leggen?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Dat kan wel, alleen het zit precies op het zit gedeelte. Dus dan ga je op losse kussen zitten :-(
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik heb er een foto van de bank bij gedaan. Het ziet er echt goor uit :-(
De bank is trouwens helemaal uit elkaar geschroefd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je al aan een 'grand foulard' gedacht"? Die kun je af en toe vervangen, met of zonder gaten/vlekken... misschien bij de kringloop te koop?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik heb voor nu twee matras hoeslakens gekocht voor kinderbedjes bij leenbakker. Tijdelijke oplossing maar zo ziet het er weer een beetje fatsoenlijk uit.

Het beste antwoord

Er is geen stof die 100% bestand is tegen de nagels van katten en andere huisdieren. Wel geldt dat hoe dichter de stof is geweven hoe minder de schade zal zijn die wordt aangebracht. Ook zijn synthetische garens meestal wat beter bestand tegen de nagels.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Dat dacht ik ook wel, zelfs mijn spijkerbroek heeft af en toe wel een haaltje. Maar inderdaad zo min mogelijk schade dan. Ik moet zeggen dat de bank het goed hield. We hebben hem al sinds 2008 (IKEA) en de stof had weinig kattenschade. Maar helaas weet ik niet wat voor stof het is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het bankstel van mijn dochter bevat 65% polyester en 35% katoen, ook van IKEA, zoek je bank op op de site van IKEA en kijk bij productinformatie (als de bank nog in het assortiment zit), daar haal je in ieder geval uit, wat het weefsel is en hoeveel procent van deze in de stof verwerkt zit. Vanuit deze informatie kun je gaan zoeken naar een geschikte stof.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Deze is het:
http://www.ikea.com/assembly_instructions/manstad-corner-sofa-bed-with-storage__AA-264527-6_pub.PDF Maar volgens mij hebben ze die niet meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan hem inderdaad ook niet vinden, wat je kunt doen is een stukje stof uit de bank verwijderen, meestal is dat aan de onderkant goed uit het zicht te doen en met dat stukje naar IKEA, vergelijk dat stukje met andere banken en als er 1 overeen komt, zoek je daar de stofsoort van op. Je kunt ook met het informatienummer bellen, mogelijk weten ze het daar ook, ik verwacht grote deels polyester en een beetje katoen, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
http://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html

Andere antwoorden (2)

Suède zie je geen krasjes op, blijft mooi en kan zelfs als krabpaal gebruikt worden
fremar
9 jaar geleden
Ik heb goede ervaringen met fleece stof. Mijn kat krabt er niet aan. Ik denk dat dat niet goed gaat. Daarom heb ik nu fleece dekens op de bank liggen. Ook een stofje dat lijkt op een schapenvacht werkt bij mijn kat goed. Krabbelen lukt niet echt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Bij mij gaan ze "melken" in fleece.