gaat een hond stinken van vlees?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik wil vers vlees gaan voeren aan me hond. maar hoor dat ze hier een erge lijflucht van krijgen. is dit nou waar of niet?
ik heb namelijk geen zin in 85/90 kilo stank in me huis

Toegevoegd na 2 minuten:
Of stinken ze alleen int begin, door de overstap bijv.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.8K
Ritsuka
9 jaar geleden
Wat voor vlees? Schijnt dat zo'n rauw vlees dieet als je het goed geeft juist beter is
Rieneke1
9 jaar geleden
Mijn katten gaan er iig niet van stinken: hun ontlasting stinkt juist minder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb ooit een contacthond begeleid die een Barf gevoerd werd. Echt stinken deed hij niet echt, hij had wel een wat zuurdere lichaamsgeur. Maar ken honden die KVV gevoerd worden die dit niet hebben. Verder geen persoonlijke ervaringen hier mee mijn honden krijgen brok naar alle tevredenheid. Misschien eens gaan kijken naar een lezing over verse voeding bij de hond een idee?

Antwoorden (1)

jemig da's geen hond meer! 80-90 kilo is zelfs voor een dog of deerhound veel te veel...

wat je zal bedoelen is dat je je hond natuurlijk of zo natuurlijk mogelijk wilt voeren. dn heb je aan vlees alleen niet genoeg. een hond eet véél meer dan alleen vlees.
als je denkt dat wolven , verre familie van onze huishond, alleen vlees eten, heb je wat gemist. wolven eten van hun prooi eerst de weke buik. als het een graseter betreft, zullen ze dus voorverteerd gras en groente eten, aangevuld met allerlei andere voedselsoorten.

je kunt op internet veel over vinden over KVV en BARF. beide komen voort uit het idee dat met brokken alleen Fikkie nooit een gezonde hond word.
voor sommige honden geldt dat ook, maar wat haal je een hoop werk op je hals. KVV kan wel, maar verwacht ook hier niet dat je hond geen poep of zo zal eten. het staat of valt met de ingrediënten die jouw hond nodig heeft, en BARF helemaal: een stuk vlees, wat groenten, extra vitamines, botten en dat allemaal in de goede verhouding. en elke dag is de samenstelling een beetje anders.
het kan goed werken voor honden met een allergie, kan een mooie vacht opleveren, of een tevreden blije hond, maar het kost veel tijd, diepvriesruimte, geld en vraagt veel kennis.
maar stinken? ja van gekookte kipfilet. dan hoor je je hond fluiten van achteren en weet je dat je je neus moet dicht knijpen. maar sommige honden doen dat van brokken. een hond van 80 kilo zou ik niet willen. da's een statussymbool geworden! kilo's voer per dag. dat kost een vermogen. en dan al die hondenpoepzakken die je nodig hebt ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoel natuurlijk niet alleen vlees, ik hen het over de compleet maltijden van lotgering smuldier of een ander merk. Daarbij heb je ook samengestelde pakettem voor pups.
Mijn hond sord ongeveer die aant kilos zonder overgewicht!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Woodie dan hebben we het over KVV, dat is prima te doen hoor. Ik persoonlijk heb nog geen stinkende hond mee gemaakt die dit kreeg. Ga anders even kijken op honden forum's en stel daar je vraag nog eens dan heb je zo een aantal ervaringsdeskundige;-) Bousnl, honden van dat gewicht zijn er gewoon hoor: Sint Bernard, Tosa Inu, Tibataanse mastif enzovoort.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
KVV voor die honden is niet goedkoop. ik ken de hondenrassen, en heb ook van eigenaren gehoord hoeveel die liefde kost. ik vind het dapper dat ervoor kiest.