ik ga voor een school project mijn kippen tam maken (zodat ik ze kan op pakken), heeft iemand tips hoe ik dat kan gaan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dan moet je ze meenemen naar school om te laten zien dat je project geslaagd is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha nee ik ga waarschijnlijk foto maken of een filmpje en die laat ik zien (zou wel leuk zijn, maar waarschijnlijk mag dat niet..)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanaf dat ze jong zijn krijg je ze heel goed tam hoor. Maar als ze al wat ouder zijn en niet loslopen en altijd in een hok zitten, gaat het niet zo makkelijk lukken.
Met iets lekkers (meelwormen) gaat het misschien wel lukken, daar zijn ze nl. gek op. Op de manier zoals hier onder aangegeven.
Ivana
11 jaar geleden
Nooit moeite gehad met het oppakken van mijn Barnevelders. Er zal wel verschil zitten in de diverse rassen. Als je ze op de rug kriebelt vinden ze dat nog lekker ook.

Antwoorden (5)

Eten in je hand houden en als ze dan door hebben dat je wat je handen hebt komen ze vanzelf steeds dichter bij je hand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een jaar of 10 geleden ooit een kuikentje uit het ei gehaald ( ik heb zelf kippen ). Het lukte hem niet er zelf uit te komen en vaak overleven ze het niet als je ze helpt om uit hun ei te komen. Deze overleefde echter wel en ben 9 jaar lang met "mijn haantje" bevriend geweest.
Hij liep altijd achter me aan en was erg tam.
Dus als het een beetje een serieus project is, is de beste manier om ze tam te maken, ze als kuikentje op te voeden. Ik weet echter niet of je project zolang duurt.
Let wel op, dit koste me redelijk wat tijd.

Anders zul je gewoon erg veel tijd met ze door moeten brengen. Ze uit je hand proberen te laten eten en als ze daaraan gewend zijn ze wat aanraken terwijl ze uit je hand eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fokkers die kippen showen hebben ze elke dag in handen,van jongs af aan,Ik ben gek op mijn kippen,en heb er ook echt een band mee,ze lopen vrij om de boerderij heen ,maar als ze mij zien ,komen ze naar me toe.En niet alleen om gevoerd te worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan een kip met de clicker onwijs veel dingen leren, lees maar eens op internet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kippen zijn gek op kaas, dus laat ze af en toe uit je hand eens een paar stukjes kaas eten, mijn kippen komen bij hun dagelijks voer ook uit men handen eten, maar kaas vinden ze wel lekkerder. Je kan het ze ook met de clicker leren en dan als beloning een stukje kaas geven ;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
Je moet er voor zorgen dat ze je kunnen vertrouwen, zoals uit je hand laten eten, en vooral niet laten schrikken!