hoe jagen huiskatten op hun prooi?

Toegevoegd na 1 minuut:
met andere woorden hoe vangt een kat een prooi

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

om te beginnen is een kat een solitaire jager.
hoewel sommige katten zich hebben gespecialiseerd in het vangen van vogels of vissen, blijft de kat primair een vanger van kleine knaagdieren.
de hoeveelheid tijd die individuele katten aan de jacht besteden varieert sterk, maar zelfs verwilderde katten die zelf hun kostje bij elkaar moeten scharrelen, besteden er maar een paar uur per dag aan.
de jachtpartij zelf duurt meestal korter dan 30 minuten.
katten gaan niet zoals zoveel andere dieren vaste jachtplekken af, maar zien heel opportunistisch wel wat ze tegenkomen.
krijgen ze een prooi in het vizier, dan wordt die eerst voorzichtig beslopen.
vervolgens springt de kat met beide voorpoten bovenop de prooi,
sommige katten doden hun prooi vervolgens met een nekbeet, maar andere katten slaan de muis eerst alle kanten op om het beestje af te matten en te desorienteren, zodat hij minder kans loopt gebeten te worden.
Rieneke1
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Mooie beschrijving weer! Plus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
eens met ivana: mooi beschreven! plus

Andere antwoorden (1)

Door die te besluipen en te bespringen en dan te doden.