Is het eten van rauw vlees goed voor een poedel?

Op Nederlandse websites wordt veel verkondigt dat je je hond vooral rauw vlees moet geven, terwijl juist de meeste Amerikaanse sites aangeven dat dit erg gevaarlijk kan zijn i.v.m. parasieten waaraan honden dood kunnen gaan. Daar zijn onderzoeken naar gedaan, Ondanks dat rauw vlees mischien beter is dan brokjes wordt het risico dat het beestje dood kan gaan aan als gevolg van een parasiet veel groter. In mijn geval heb ik 2 poedels, ik geef ze nu brokken, daarin zit echter veel graan, ik zou graag wat willen toevoegen aan hun eet gewoonten zodat ze beter gevoed worden.

Toegevoegd na 57 seconden:
http://www.mysticalpoodles.com/poodle-breeders-recommend/article17.html

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou kunnen beginnen met overstappen naar een kwalitatief beter voer op basis van vlees.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
www.lotgering.nl ga eens lezen wij hebben er heel veel baat bij met onze hond (Rhodesian Ridgeback )

Het beste antwoord

Poedels of andere honden, maakt absoluut niets uit. Rauw vlees voor een hond is altijd beter dan brokken. Het is beter voor de darmen, beter voor het gebit en het voorkomt overgewicht.

Poedels hebben een aanmerkelijk kwetsbaarder gebit en tandrot komt bij poedels veel voor. Geef je rauw vlees, dan is er geen tandsteen meer en komt het zeker bij poedels de mondhygiëne ten goede.

Lees je in in de diverse sites en de diverse merken. Op barfplaats gaat het om het zelf samenstellen van een rauwvlees maaltijd. Dat is ingewikkeld als je er geen ervaring mee hebt. Er zijn echter heel veel goede soorten rauwe diepvriesproducten, die je als basis aan je hond kan geven. Daarnaast kan je afwisselen met kippennekken, wildkarkassen, konijn, haas, lamsribben enz.

Laat die Amerikanen maar met hun uitspraken. Misschien spreken de Amerikanen nog over Aujezky, een dodelijk hondenziekte die overgedragen wordt door het eten van varkensvlees. In Nederland is dit niet meer van toepassing omdat onze varkens daarop worden gekeurd.
Ivana
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Ik vind het een interessant antwoord, ik zou echt willen dat het allemaal waar is.Ik hou ontzettend veel van mn honden en ik ben toch wel een beetje bang dat ze een parasiet opeten waaraan ze kunnen komen te overlijden, behalve Aujeszky hebben ze het in het artikel ook over parasieten in andere vleessoorten. Ik citeer uit dit artikel:" Most dogs that die from a raw meat / bones diet do not show signs of illness until a few days before it kills them. This is true with Pancreatitis and with the raw chicken or turkey necks and backs that injure the stomach and intestinal area." Dit beangstigt mij toch wel enigzins. Kun je mij daar nog wat over vertellen?
Ivana
11 jaar geleden
Als je bang bent voor rauwe nekken die de maag kunnen verwonden, als je te veel botten geeft die de darmen kunnen doen verstoppen, ga dan eens beginnen met diepvriesvlees. Parasieten zijn in diepvriesvlees al niet meer schadelijk. Er is erg veel en goed vlees als diepvriesproduct te verkrijgen bij een goede dierenspeciaalzaak. Er zijn veel groothandels waar de prijs aanmerkelijk lager ligt, maar dan heb je weer een diepvrieskist nodig om de boel op te slaan.
Je moet deze producten tijdig ontdooien en op kamertemperatuur aanbieden. Sommige honden zijn niet meteen happig op rauw vlees en moeten even wennen.
Naar verluidt hoeven honden die rauw vlees eten ook niet meer ontwormd te worden. Ikzelf bezit een jachthond (Vizsla). Bij ons in de club worden door de jagers allerhande wildrestanten aan de honden gevoerd. Eendennekken, reestukken, fazanten enz. Ik heb nog nooit gehoord dat er een hond aan gestorven is. Wel zijn er laatst twee honden in Leusden vergiftigd, maar dat was niet dank zij wildvlees en botten. Voorbeelden van goed diepvriesvoer: Prins, Duck, Carnibest, Orijen, Bibi enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hou er wel rekening mee dat in sommige merken diepvriesvlees,ook granen zitten zoals Prins.
Van de rest van de merken zou je even moeten googlen wat de samenstelling is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas ,kan ik melden dat er wel degelijk honden in Nederland sterven aan Aujesky,ondanks keuringen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moeten die honden varkensvlees hebben gegeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (2)

Als je rauw wilt gaan geven dan kun je jezelf het beste aanmelden op www.barfplaats.nl
Hier weten ze alles over het geven van rauw vlees.

In de meeste brokken is het meer granen dan vlees wat erin zit,maar er zijn ook brokken waar geen granen in zit en het vleespercentage wel hoog is zoals Orijen,Taste of the Wild,Acana en nog een paar merken.

Hiervoor kun je het beste kijken op

http://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens op www.lotgering.nl daar vind je een hoop antwoorden op je vragen.
Je kunt nl. ook KVV ( Kompleet Vers Vlees ) ipv BARF.