wat is dat plekje op mijn vis ? (zie foto)

Wat is dat voor een plek op mn vis ( guppie ) zie de foto !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Een schimmel ligt voor de hand.
Probeer de schimmel te bestrijden daar zijn goede middelen voor

Echter is een vistbc niet uit te sluiten daar 30% van de aquariums deze bezit (actief en slapende) Dus even een tip met een waarschuwing .

Maar nu komt bij water verversen het water NOOIT opzuigen met de mond laat het met de pomp weglopen.
Want er is dus een vrij grote kans dat er in jou bak ook een tbc bacterie aanwezig is.
Indien je dit water binnen krijgt kan de bacterie jou ook overnemen.

Ik vond het verstandig dit hier te plaatsen Daar mijn man ook door onwetendheid slachtoffer is geworden van zijn eigen 30 jaren lange hobby Nu al 4 maanden geveld met de vis TBC en zal nog zeker 1 jaar hier mee zoet zijn
Deze ziekte legt je helemaal plat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omg xd een soort schimmel infectie/ wrat. Of maybe stip.. (al zijn die kleiner) je kan misschien Esha kopen, dat helpt tegen vissenziektes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou ook een bacteriële infectie als primaire oorzaak kunnen hebben. Ga zo snel mogelijk naar de aquariumwinkel, desnoods voor een breedwerkend middel. Let wel: deze medicatie verzwakt niet alleen de ziekteverwekkende bacteriën maar ook de filterbacteriën!

Laat gedurende de behandeling de filter dus over een emmer filteren indien mogelijk. Is dat niet mogelijk dan controleer je na de eerste 2 maanden na medicatiekuur best regelmatig of de vissen niet door ammoniak en/of nitriet vergiftigd worden.

Sera ectopur ter ondersteuning van een breedwerkend middel lijkt mij sowieso ook aangeraden. Het zal zeker helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou moeten toelichten wat je bedoelt met verzwakking van de filterbacteriën en het filteren over een emmer.
Voor jou heel logisch, voor een ander onbegrijpelijk.
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ene keer geef ik in jou ogen teveel uitleg, en de andere keer te weinig. Voor mij onbegrijpelijk :P Bedankt! ;) PS: verdere toelichting is moeilijk aangezien ik niet weet wat voor soort filter de vraagsteller gebruikt. Ik veronderstel dan ook dat wanneer de vraagsteller extra toelichting nodig heeft hierom wordt gevraagd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp zelfs niet eens wat je bedoelt, laat de filter over een emmer filteren...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon, vul een emmer met water en stop (bij een externe filter) in en uitgang daarin of (bij een interne filter) stop de gehele filter erin.