Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat mijn konijn geen wortel eet, wat we ook proberen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K
bamibal
11 jaar geleden
Misschien lust hij het gewoon niet.
Amadea
11 jaar geleden
"Vies, hè?" zei het konijntje tegen de bakker nadat hij aan 'm vroeg of hij ook worteltjestaart had.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik durf er geld op te zetten dat je konijn niet zo van wortels houdt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
van jongs af aan niet aan gewend. mijn ene konijn is gek op appels, de ander bekijkt het niet. beide lusten trouwens wortels

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ook konijnen hebben verschillende smaken. Ons konijn vindt wortels best lekker, maar eet veel liever bramenblaadjes en paardebloemblad.
Andere konijnen vinden wortels juist weer erg lekker.
Overigens is wortel sowieso niet iets om een konijn veel te geven, er zit relatief veel suiker in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan misschien zijn dat je konijn wortels niet lekker vind, want mijn konijn eet ook geen wortels, dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het dier lust het gewoon niet denk ik.
Het is wel belangrijk dat het konijn vers groenvoer krijgt buiten de bix, zoals andijvieblad en paardensla(paardenbloemblad). Voor de tanden is het goed dat hij kan knagen. Dit kan ook op b.v. wilgentakjes. Dit schijnt heel gezond te zijn voor hem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn konijn eet ook geen wortel, nou ja heel soms wel. konijnen hebben net als mensen een eigen smaak, sommige vinden wortel lekker en sommigen niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding