Hoe kan ik voor dit zwerfkatten zorgen of wat moet ik doen (in Turkije )

Dit poesje is erg vermagerd en ik geef hem water en brood hij/zij heeft de oogjes helemaal dicht zitten help wat moet ik doen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is buitengewoon zielig, heb het in Griekenland ook meegemaakt, maar de cultuur is daar zo dat er nauwelijks iets gedaan wordt aan het probleem van de zwerfkatten. Je kunt helaas heel weinig doen, hem 'oppoetsen' is uiterst ongezond voor jezelf, omdat die dieren je met een lik of een kleine bijt (je weet immers nooit hoe een beest plotseling kan reageren) al ziek kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klinkt hard, maar het beste voor jou, is afstand nemen van het diertje en accepteren dat het daar gewoon heel anders werkt en dat jij niks kunt doen, ook al zou je willen.
Heel verdrietig natuurlijk, maar als je naar een ander land op vakantie gaat met een hele andere cultuur dan in Ned. Dan moet je van te voren rekening houden dat je er dingen zult tegenkomen en zien die erg schokkend kunnen zijn.
Rieneke1
11 jaar geleden
wicca, je kan de cultuur niet veranderen, maar waarom zou je geen verschil kunnen maken voor een individueel dier?
tuurlijk kan je actie ondernemen, heb het zelf ook vaak genoeg gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat zal het verschil zijn voor dit beest? Dat het een keertje goed eten krijgt, en de oogjes een x schoon zijn en in het beste geval een kuurtje waar het mss van opknapt, mits het kuurtje afgemaakt wordt, dus gokken dat je het dier vast kan houden in je hotel zo niet is de kans groot dat het nog zieker zal worden. Je zal een kattebak of zo iets moeten regelen als je het dier bij je houd de vakantie. En daarna? Terug op straat? Opvang?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
OMG!!!! wat ziet dat arme dier er vreselijk belabberd uit....
:-< rienke, misschien dat je kan vertellen hoe de vraagsteller kan helpen, en wat ze kan ondernemen?
Rieneke1
11 jaar geleden
djjill, we zijn nu 5 dagen verder, wat is de stand van zaken nu?
heb je nog iets gedaan met de tips die je hebt gekregen?

Antwoorden (4)

Ohhh wat sneu. En lief dat jij wilt helpen. Als je het arme beestje helpt zou ik wel goed je handen wassen na het aanraken etc omdat honden en katten in het buitenland (weet ik van griekenland en denk dat in Turkije niet heel anders zal zijn) niet altijd even gezond zijn.
De oogjes kun je schoonmaken met afgekoeld gekookt water. Beetje lauwig. Met een watje of iets dergelijks steeds eventjes op het oog leggen zodat het iets weekt. Beginnen met deppen en niet met wrijven. Daarnaast kan het beestje kattenbrokjes oid hebben. Als je dat niet geeft kun je beetje vlees bijgeven en niet te veel in 1 keer omdat ze waarschijnlijk zal gaan schrokken waardoor ze in 1 keer te veel gat eten en er weer uitkotst.
Misschien dat je hier iets aan hebt...? Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de tip ik was mijn handen erg Goed ik maak mij wel zorgen hij/zij is ziek (oogjes dicht zitten) en erg vermagerd maar toch bedankt
brood daar heeft deze kat helemaal niets aan.
koop allereerst echt kattenvoer, ook in turkeije is dit gewoon te koop in de supermarkt.
verder zou ik op zoek gaan naar een opvang of dierenarts in de omgeving.
in een opvang heb je goede kans dat dit diertje ingeslapen wordt, maar dat is beter dan met dichte oogjes langzaam creperen.
je kan de oogjes regelmarig schoonmaken, maar daarnaast heeft de kat antibiotica en oogzalf nodig.
succes!
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag bij de balie van een groot hotel naar een 'cat shelter'.
Vaak weten zij wel waar die zitten, zodat het arme dier in ieder geval in goede handen is als jij (waarschijnlijk) weer naar huis gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet niet of ze daar alles eraan doen om dit soort zieke dieren op te lappen. maar rienke heeft zeker een punt, laten inslapen is beter dan het dier laten lellepoten, want daar is het niet mee geholpen. hoop dat ze wat kan betekenen voor dit arme dier....
Als je in Marmaris zit, kun je misschien te recht bij Marmaris Cat Shelter. Grote honden en katten opvang. Eigenaresse heet Jenny. Helaas heb ik geen telefoonnr van haar. Heel veeel succes met dit arme beestje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zie hierboven al veel goede tips,
ik ben zelf om deze reden (het willen zorgen voor zwerfdieren in het bl, wij hadden toen een zwerfhond gered die ergens heeeeel erg afgelegen onder een brug liep, zwaar vermagert onder de teken en echt een super schat van een beest!!) ook lid geworden van stichting wereld.asielen, je kan misschien contact met ze zoeke dat zij je kunnen vertellen waar/ bij wie je terecht an met dit beestje.

super van je en heel veel succes:)!!!