ik had ineens een muis op me balkon kan die daar terecht komen dan :S en hoe hoog kan een muis klimmen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
had m'n vriendin ook en die woond 10 hoog :-)

Antwoorden (6)

Veldmuisjes kunnen gewoon langs bakstenen omhoog klimmen.
Tot het dak.
13 jaar geleden
Hoog! Ik woonde op 4 hoog en bij ons zaten ze ook gewoon op balkon en in huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja muizen kunnen klimmen en doen het graag.

Ze klimmen graag en veel. Zijn opvallendste eigenschap is dan ook zijn bijzondere behendigheid bij het klimmen, waarbij de staart een belangrijke rol speelt. Bij het omhoogklimmen houdt het dier zijn staart stijf uitgestrekt, klaar om als dat nodig is vast te kunnen grijpen. Als hij op een bepaald moment stil blijft zitten, slingert de staart zich om een stengel. Ook bij het omlaagklimmen wordt de staart om de stengel gekruld. Met de achterpoten kan een dwergmuis zich goed vasthouden. De buitenste van de vijf tenen van iedere achterpoot is groter en kan tegenover de andere geplaatst worden. Een dwergmuis kan met iedere achterpoot een stengel grijpen en zich met zijn staart vasthouden, zodat hij zijn voorpoten kan vrijhouden om mee te eten. Hij kan de staart ook gebruiken om zich in evenwicht te houden. Als hij een stengel opklimt die doorbuigt onder zijn gewicht, zal de staart heen en weer zwaaien als de stok van een koorddanser.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via een regenpijp komen vinden ze ook leuk (die houden vaak bij elk balkon op)

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook kwamen ze wel eens vliegend bij me langs, maar dat waren andere muizen :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit zag ik een muis in Bilthoven in een keer via de muur, naar de achtste verdieping klimmen, hij was er sneller dan de lift!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ze kunnen gewoon verticaal via de muur omhoog klimmen en idd sneller als een lift.
Ze maken er ook een sport van om via de kleintste kiertjes binnen te komen.