Wanneer moet ik mijn kittens intenten?

Ik heb twee kittens uit het zelfde nest gekregen, volgend weekend worden ze 9 weken. Volgens eigenaar zijn ze tegen niks ingeënt. Omdat dit mijn eerste katten zijn zou ik graag willen weten hoe dit gaat. Het eerste bezoekje naar de dierenarts. Moet ik me inschrijven bij een dierenarts of kan ik gewoon bij elke praktijk een afspraak maken? Hebben mijn katten een soort paspoort nodig ofzoiets? Want dit heb ik niet gekregen. Ik ontvlooi ze vandaag ook met een pipetje. Als ik de katten naar de dieren arts meeneem, mogen ze dan in het zelfde reiskoffertje? En hoe duur zijn de inentingen? Hoe vaak moet ik ze inenten enz.

Veel vragen dus! Hopelijk kan iemand mij hier wat informatie over geven, want ik heb geen idee hoe ik dit nou moet regelen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien moet je even een dierenarts bellen in de buurt ;)

Het beste antwoord

"De meeste kittens worden voor het eerst gevaccineerd rond een leeftijd van 9 weken."

http://www.dierenkliniekecht.nl/wanneer-vaccineren

"Dierenartskosten eerst jaar voor gezond kitten/kat
Consult dierenarts 25 euro
Ontwormen en ontvlooien 20 euro
Eerste inenting kitten 40 euro
Tweede inenting kitten 40 euro
Chippen en registratie 35 euro
Castreren kater 50 t/m 80 euro
Castreren poes 100 t/m 150 euro "

http://www.kattenbescherming.nl/kattenvragen/faq/kosten/

Toegevoegd na 31 seconden:
Het "paspoort" krijgen ze bij de dierenarts na hun eerste inenting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
aanvulling; ja je kan gewoon een dierenarts naar keuze bellen.
bevalt die niet, dan staat het je vrij naar een ander te gaan.
ze mogen beiden in hetzelfde reismandje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo die is goedkoop met het consult,hier betaal ik 38,50 voor een consult. Verder een +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, misschien dat de informatie op de site verouderd is, nu ik er over nadenk heb ik voor het consult van mijn konijn onlangs ook 30 betaald.
Rieneke1
11 jaar geleden
de tarieven verschillen gewoon enorm.
platteland of randstad, eenmanszaakje of goed geoutillieerde kliniek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is volgens mij nog duurder dan een consult bij de huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Maria: Volgens mijn vader is de service van de dierenarts ook nog eens beter dan bij de huisarts. Drie dagen na de castratie van mijn konijn werden we tot grote verbazing van mijn vader opgebeld met de vraag hoe het met de patient ging... dat heeft onze huisarts na talloze operaties e.d. nog nooit één keer gedaan :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan heb je een bijzondere dierenarts want mijn dierenarts heeft dit nog nooit gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb toevallig hier een verse rekening liggen van mijn Snoeske. Consult 1 dier 33,60 euro.
Katten-niesziekte-vaccinatie 1 15,30 euro
totaal 48,90 euro En ik zit bij sterkliniek dierenartsen. Mij stuurde ze ook een hele leuke kaart met kittens erop, met er onder de tekst OPROEP VOOR SNOESKE, gewoon speciaal gemaakt voor mijn kat.
Doen andere dierenartsen dat ook ?
Ik vind het in ieder geval erg leuk, en zo word het ook leuker, en beter/makkelijker te onthouden, dat ze opnieuw gevaccineerd moet worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelfde hier, ik zit ook bij sterklinieken.
Toen mijn vorige konijn overleed heb ik hem afgemeld bij de dierenarts, kreeg ik twee dagen later een condoleance kaartje in de bus.
Ik weet, 't is een vorm van klantenbinding, maar het doet me toch wat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja die kreeg ik ook een toen ik bij dierenkliniek Dommelen zat, toen ik voor mijn tamme rat belde dat die gestorven was.
En een heel mooi kaartje zelfs, en dat is toch al wel wat jaren geleden.
Ik heb ook stage gelopen bij dierenkliniek Dommelen, is ook een erg goede dierenarts, en een aardige man.
De dierenarts die ik nu heb ook.

Andere antwoorden (1)

Je kan ze gaan inenten dat koste bij mij eigen katten €42,50,- per kat. Als ze nog nooit zijn ingeent moet je ze twee keer inenten. Paar weken nadat ze voor het eerst zijn ingeent (ongeveer een maand later) moeten ze nog een keer ingeent worden. Als dat is gebeurd moeten ze gewoon elk jaar 1x ingeent worden. Ze moeten ook 2x in een jaar ontwormt worden. Dit kun je zelf doen maar ook bij de dierenarts. Als je nog niet bij een dierenarts zit dan kun je gewoon de dichtsbijzijnde dierenarts opzoeken op internet bij jou in de buurt. Op de site zoek je dan een telefoon nummer op en je maakt een afspraak. Bij de dierenarts zelf kan je vragen om een paspoort. Dat is gratis. Ze mogen ook gewoon in hetzelfde reiskooitje als die groot genoeg is en als de katten samen kunnen. Trouwens, ontwormen bij de dierenarts zelf kost €8,10,- en als je het handig vind om een chip te laten zetten voor als je kat de weg kwijt is kost dat €25,00,- Ik weet niet of de prijzen verschillend zijn bij andere dierenartsen maar dat zal dan ook niet veel schelen. ik hoop dat je hier iets aan heb. Succes ermee!