Koude poten, hoe op te lossen?

Mijn hond (maltezer leeuwtje)
Is een ontzettende koukleum.
Het is best zielig soms.
Ze bibbert als een gek buiten (dat is alleen als het koud is, dus het bibberen is van de kou)
En soms gaat ze hinken met een van haar achterpoten in de lucht, en die bibbert dan ook weer.
(Is een heel zielig gezicht)
Wij zijn heel erg tegen jasjes en dingetjes bij honden, voor de sier, omdat dat gewoon zielig is.
Wij hebben nu wel een jasje gebreid, en die doet ze met plezier aan. (hij zit niet strak, is heel elastisch en gaat aan de bovenkant dicht met klitteband. Een beetje een omgedraaide bodywarmer)
Ze bibbert daardoor niet meer. Maar haar poten gaan nog wel heel vaak de lucht in. ze wisselt ze af, maar ja we moeten met haar naar buiten, want ze heeft echt beweging nodig.
Wat kan ik daaraan doen? Ik wil haar geen schoenen aandoen..
Ik laat trouwens aan haar niet merken dat ik het zielig vind, ik blijf in ieder geval er heel zelfverzekerd onder en probeer haar daarmee te ondersteunen. Voor haar is wandelen in dit weer nu echt een hel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vergeet niet de pootjes en zooltjes van je hondje goed schoon te maken na het buiten lopen. Als er strooizout in komt doet goed zeer, en ook ijs kan voor scherpe splinters zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf vind ik jasjes helemaal niet zielig, zolang de hond er geen last van heeft of het vervelend vind. Mijn hond draagt met deze temperaturen ook een jas als ik een lange wandeling met hem ga maken. Het aantrekken van de jas vind hij niet leuk, maar tijdens de wandeling krijgt hij het nu niet meer koud (dat was eerder wel).
En wat pokemon zegt zit zeker een waarheid in. Sneeuw kan zich gaan klonteren onder de zooltjes, en dat kan zeer doen. Vaseline smeren en de haren tussen de zooltjes kort knippen is een super oplossing.

Het beste antwoord

Dat poten optillen is volgens mij niet van de kou, maar ze heeft last van de gestrooide pekel dat brandt aan haar poten.

Wat een beetje helpt daartegen is wat vaseline op de teentjes smeren voordat je naar buiten gaat en de poten goed wassen en drogen als je weer thuis komt.
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh! daar had ik nog niet eens aan gedacht! Wat slim! dank je ik zal het vanmiddag bij het uitlaten proberen!
amigo
12 jaar geleden
succes, let wel op dat ze niet met die ingevette poten over je hoogpolige tapijt rent........
paulus811
12 jaar geleden
helemaal goed dit antwoord. Wij smeren de pootjes van onze hondjes ook in met vaseline en dat vinden ze geen probleem. De zooltjes drogen daardoor ook niet uit met dit droge weer.
Ivana
12 jaar geleden
Doordat de vorst zo onverwacht is ingevallen, zijn mensen gaan strooien met gewoon keukenzout. Dat valt niet op in de sneeuw, maar kan heel zeer doen bij een iets gewond voetzooltje. Gevolg is bibberen en hinkelen en dat doen niet alleen kleine honden. Als ik mijn hond zie met een opgetrokken poot, haast ik me om haar voetzooltje te reinigen met mijn gehandschoende hand. Ik wrijf met goede sneeuw het zout uit de wonde/voetzool. Dan is de pijn direct over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je duidelijke goede antwoord.
je beloning: +10

Andere antwoorden (3)

je kan je hondje beter uitlaten op plaatsen waar het wat sneeuwvrij is gemaakt, dis niet in de volle sneeuw laten lopen..
en indien niet anders kan, je hondje nadat die zijn behoefte heeft gedaan optillen en weer naar binnen brengen...

en jasjes zijn niet zielig, eigenlijk niet eens nodig je hond heeft van nature een mooi bontjasje die hem beschermt tegen de kou...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet dat ze een vacht van nature heeft, maar zij heft last van kale plekken (is onderzocht enzo, niks ernstigs is gewoon zo geboren) waardoor ze het sneller koud heeft.
Aponi
12 jaar geleden
Mijn kleine hondje heeft ook een dikke bontjas. Maar met sneeuw doe ik hem ook een jasje aan omdat hij anders met zijn buik constant door de sneeuw loopt en erg hard afkoelt. Met gevolg dat hij gaat lopen spugen. En ondanks dat jasje in de sneeuw moet ik nog opletten dat hij niet gaat lopen bibberen, want door hun korte pootjes trekt de kou veel sneller op en zijn ze sneller afgekoelt.
Er zijn bepaalde sokjes met klitteband te koop. Heel soepel materiaal, ideaal voor je hondje, succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel belangrijk dat je de pootjes van jouw snuitje goed insmeert met vaseline voor je naar buiten gaat. Doe dit ooral goed tussen de teentjes! Dit vorkomt bevriezing, houdt ou tegen en voelt bovendien lekker zacht! Je zult merken dat jouw viervoeter dit als zeer prettig zal ervaren! Ik heb al mijn leven lang honden en wij hebben dit altijd gedaan. Als ik het bij mijn snuitje vergeet met dit weer merk ik het meteen als we naar buiten gaan. Succes!

Toegevoegd na 1 uur:
Het is heel belangrijk dat je de pootjes van jouw snuitje goed insmeert met vaseline voor je naar buiten gaat. Doe dit vooral goed tussen de teentjes! Dit voorkomt bevriezing, houdt kou tegen en voelt bovendien lekker zacht! Je zult merken dat jouw viervoeter dit als zeer prettig zal ervaren! Ik heb al mijn leven lang honden en wij hebben dit altijd gedaan. Als ik het bij mijn snuitje vergeet met dit weer merk ik het meteen als we naar buiten gaan. Succes!