Wat wil een hond duidelijk maken wanneer zij de hele tijd in je gezicht likt?

Welke betekenis zit daarachter? Of zit er geen betekenis achter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat gebaar komt bij wolven ook voor; jonge wolven likken aan de bek van de ouders om het uitbraken van voedsel te stimuleren.
Tussen honden onderling en mensen kan het onderdanigheid betekenen (en ja een lekker hapje is ook nooit weg).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Blijkbaar is je gezicht lekker zout! Het kan ook een vorm van aandacht vragen zijn, maar meestal het eerste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ze je aardig vind? soort van kussen op de manier waarop honden dat doen. . denk ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heeft je hond een gebrek aan zout ,door het zweten komt het zout op je gezicht te liggen en het kan zijn dat je hond dat gewoon lekker vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kan dit er mee duidelijk maken:

''Ik ben jouw vriend en erken jouw leiderschap. Ik heb honger. Heb jij een lekker hapje voor me? Een vredelievend gebaar van een onderworpen hond. Tevens een verzoek om voedsel.''
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een teken van onderdanigheid aan jou. Hij wil graag vriendjes met je zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij/zij bedoelt daar mee te zeggen: Ik lik nu nog,maar straks ga ik bijten,want ik verrek van de honger. Dus baas, voerbak vullen!