Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat wil een hond duidelijk maken wanneer zij de hele tijd in je gezicht likt?

Welke betekenis zit daarachter? Of zit er geen betekenis achter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
591

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat gebaar komt bij wolven ook voor; jonge wolven likken aan de bek van de ouders om het uitbraken van voedsel te stimuleren.
Tussen honden onderling en mensen kan het onderdanigheid betekenen (en ja een lekker hapje is ook nooit weg).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Blijkbaar is je gezicht lekker zout! Het kan ook een vorm van aandacht vragen zijn, maar meestal het eerste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ze je aardig vind? soort van kussen op de manier waarop honden dat doen. . denk ik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heeft je hond een gebrek aan zout ,door het zweten komt het zout op je gezicht te liggen en het kan zijn dat je hond dat gewoon lekker vind.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kan dit er mee duidelijk maken:

''Ik ben jouw vriend en erken jouw leiderschap. Ik heb honger. Heb jij een lekker hapje voor me? Een vredelievend gebaar van een onderworpen hond. Tevens een verzoek om voedsel.''
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een teken van onderdanigheid aan jou. Hij wil graag vriendjes met je zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij/zij bedoelt daar mee te zeggen: Ik lik nu nog,maar straks ga ik bijten,want ik verrek van de honger. Dus baas, voerbak vullen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding