Kunnen honden weten dat een persoon bv slecht is?

Eens toen mijn grootouders met hun zeer lieve hond bij mij ouders langs kwamen, kwam ik met mijn toenmalige vriend binnen.
De hond had hem nooit ontmoet maar begon direct naar die vriend uit te halen, grommen enz.
Dit had deze hond nog nooit gedaan of iets wat er op leek en later ook nooit bij iemand anders gedaan.
Nou bleek deze ex vriend een echte bad guy.
Is dit te verklaren?

Toegevoegd na 52 seconden:
Dus kan een hond dit weten zonder van te voren iets van de persoon mee hebben gekregen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Dat denk ik niet..... maar ik denk wèl, dat een hond kan ruiken of iemand zich niet goed voelt.
Iemand, die onzeker is bijvoorbeeld, of bang.
Vaak zijn mensen, die iets willen gaan doen of gedaan hebben, dat niet door de beugel kan, bang of onzeker.
Een hond zal niet weten dat iemand "slecht" is of weten wat iemand van plan is. Maar dus wel, dat iemand behoorlijk uit balans is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel!
jodyenboyke
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank!

Andere antwoorden (4)

Een dier kan niet zoals een mens denken en zal dus alles op gevoel. zo je wil intuïtie bepalen. Of dit altijd juist is zal moeten blijken. Als je echter veel op je gevoel vertrouwt kom je weinig bedrogen uit. De hond in dit geval zal een reden hebben gehad om zo te reageren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is echt waar,honden voelen zoiets aan, heb ik al vaak meegemaakt.Bv.mijn hond is echt altijd lief onderdanig tegen iedereen.Komt er ineens iemand aankloppen bij ons die heel vriendelijk doet en zeer netjes voor de armen in Afrika,mijn hond begon te blaffen en wouw zelf bijten.
3 dagen later bleek dat hij was opgepakt voor diefstallen in huizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
honden kunnen de lichaamstaal lezen van mensen, vaak hebben mensen die iets doen wat het licht niet mag zien een lichaamstaal; aura als je het zo wil noemen; dat de hond als vijandig voor de roedel ervaart.

Nu betekent dit niet dat dit altijd zo is, als je bijv een hond heb die een beetje dominant is zal deze ook al grommen bij iemand die "stiekem bang" voor de hond.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wij zien die lichaamstaal niet omdat wij mensen gewend zijn te praten voor communicatie. honden doen dat meestal via geuren, geluid en voornamelijk lichaamstaal.

toch doen we onbewust onze lichaamstaal aanpassen aan de situatie waarin we ons voelen/zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ De hond ziet het aan de lichaamstaal dus ik vermoed dat de ex vriend zich anders voor deed dan dat hij werkelijk was en je kunt honden hiermee niet in de maling nemen.
Honden grommen als iets onbekend voor ze is. Zo grommen honden die nog nooit een neger gezien hebben als ze dan zo iemand tegenkomen. In jouw voorbeeld zal het misschien zo zijn dat jouw toenmalige vriend er heelanders qua huid en of kleding uitzag dan wat hij gewend was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neger......(?) zoiets zeg je niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De toenmalige vriend zag er niet ´anders´ uit.
Bovendien was de hond gewend aan allerlei verschillend uitziende bekende en onbekende mensen.