Is het normaal dat een vrouwtjescavia een andere vrouwtjescavia paringdrang laat zien?

Ik heb twee zeugjes van drie maanden. De één zit al uren achter de ander aan en maakt een laag brommend rrrrr geluid. De ander wil er niks van weten. De opgewonden cavia sleept haar achterwerk laag op de grond. Ik heb laten checken in de dierenwinkel of ik met twee vrouwtjes te maken heb. Nu twijfel ik uiteraard. Mocht het wel zo zijn dat de één een beer i ( mannetje) dan zijn ze te jong om te paren. Help.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Kan ook dat omdat ze dat brommend geluid maakt dat ze de baas wilt zijn, ik had ook 2 cavia's en de 1 deed dat ook steeds en dan ging hij zo met zijn achterwerk laag over de grond heen en weer, maar niet dat ze echt elkaar wat aan deden enzo, (het waren 2 mannetjes)

groettjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als ik dat zo lees zou ik ook ernstig twijfelen of het twee zeugjes zijn. Aan de andere kant: bij cavia's is het geslacht heel makkelijk te controleren, ook als ze nog jong zijn. Zouden ze zich zo erg kunnen vergissen in de dierenwinkel?
En wat die leeftijd betreft: meestal gaat dat wel goed. Ik had vroeger veel cavia's, en had nooit problemen met de bevalling. Liet de natuur rustig zijn gang gaan.
12 jaar geleden
Het kan dat het ene zeugje bronstig is, dit duurt gemiddeld zo tussen de 24 tot 48 uur.

Het kan ook zijn dat het ene cavia'tje haar dominantie over de andere wil tonen. Ik had dit met mijn twee vrouwtjeskonijnen.

Als je de dominante laat steriliseren, dan ben je van die problemen af en wordt het beestje vaak nog makker ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan ook ja!