Bestaat er soort van klein knaagdier ongeveer vergelijkbaar met een muis dat ipv knaagtanden,scherpe hoektanden heeft?

Volgens mijn vriendin bestaat zo,n beestje wel degelijk. Ze had m zelf gezien. Het was volgens haar een soort van muisje maar dan niet met een normaal muizen gebit maar met het gebit zoals een fret heeft,alleen dan een stukje kleiner natuurlijk.
Ze wist alleen de naam niet meer maar ze zat er helemaal vol van,en kon het alleen maar over dat beest hebben.(ze is dieren arts assistente in opleiding). Maar hoe ik ook rond surf op internet . Ik kan niks geen informatie vinden over een uitheems soort beestje met het uiterlijk van een muis dat scherpe hoektandjes heeft. Welk beest zal ze toch bedoelen. In ieder geval geen molrat en geen vleermuis. Want die zou ze wel herkent hebben.

Toegevoegd na 47 minuten:
Het is echt een uitheems onbekend beestje,dat niet gewoon zomaar even bij de dierenzaak op de hoek te koop is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

knaagdieren met hoektanden bestaan niet.
mogelijk heeft ze een vergroeide stifttand gezien van een knaagdier.

andere optie is dat het niet om een knaagdier ging maar een dier wat bv zaden eet en kleine insecten, of een klein roofdiertje wat zijn menu aanvult met zaden en noten of een allesetertje natuurlijk.

als je wat meer info zou geven over waar het diertje leeft, welke kleur het heeft?

het zou om een klein buideldiertje kunnen gaan zoals een dwergbuidelrat/slaapmuis, jonge opossum, en zo zijn er nog veel meer soorten.
denk dat je in de richting moet zoeken van een , maar je hebt het dan niet meer over een knaagdier.

misschien kan je googlen onder de volgende woorden:

Parantechinus apicalis

buidelmuis

bettong

(dwerg)buidelslaapmuis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien bedoelde je vriendin een woestijnrat... Die lijken heel erg veel op muizen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht een sugar glider?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is dat, kruising tussen vleermuis, das en nog wat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Nederlandse naam is de suikereekhoorn. Het is een buideldier afkomstig uit Australië.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw. Ik wist niet dat er zo,n beest bestond. Maar volgens mij heeft deze, twee enorme snij tanden. En geen grote hoektanden. En mijn vriendin had het echt over hoektanden.Maar wel een heel leuk ding om te zien. Ik ga t r na vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHA, in de lucht zijn ze vierkant met hun ingebouwde parachutes, dus met die vleermuis zat je er niet ver naast hoor Widar :)) http://www.youtube.com/watch?v=cHa8jrxdF_4&feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=dZOUxEORIMA
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, er zit ook nog eekhoorn in zie ik. Lijkt haast wel zo'n mislukte proef van een gekke professor haha
Waarschijnlijk heeft je vriendin een wezeltje gezien, deze zijn zeer klein en al helemaal als ze nog niet helemaal volgroeid zijn.

Voor de rest kan het ook nog een dwerg mangoest zijn.
Of misschien een tenrek.

Deze soorten zijn groter dan en muis, maar komen denk ik het beste in de buurt als je zegt dat ze een fret achtig gebit hebben.
Wellicht kun je aan je vriendin vragen in welk land ze het diertje heeft gezien, dit maakt het nog veel makkelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou het een spitsmuis kunnen zijn?
Spitsmuizen lijken op muizen, maar het zijn zoogdieren en jagers. Het gebit is ook geen knaagdierengebit.