Welk merk kitten brokjes?

Welk merk is goed, gezond, lekker en betaalbaar? Ik dacht aan Whiskas, maar ik hoorde dat daar teveel zout in zat. En ik heb dus wel brokjes nodig voor een kitten, niet volwassene. Alvast bedankt!

Toegevoegd na 42 minuten:
En oh ja, heeft iemand ervaring met: Purina One Junior?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Purina One gebruik ik zelf al jaren voor mijn kat en kitten op dit moment. Waar je op moet letten is de ingredientenlijst: als daar als eerste een vleesproduct voorkomt zit er het meeste vlees in. Aangezien katten vleeseters zijn heb je echt niets aan bijvoorbeeld Whiskas met extra toegevoegde sperciebonen of worteltjes. En kijk naar de rest van de ingredienten, zoals inderdaad zoetstoffen en andere E-nummers.

Antwoorden (5)

whiskas, en ander supermarktvoer, is zeker niet de beste keus.
je zit niet te wachten op voer met toegevoed zout, suiker, geur-, kleur- en smaakstoffen.
bovendien bevat het onnodige vulmiddelen, waardoor je kitten er meer van zal eten, en meer ontlasting zal hebben.
een premiumvoer is duurder, maar zuiniger in gebruik.
ga eens neuzen in een dierenspeciaalzaak.
zelf ben ik erg te spreken over iams en eukanuba.
veel plezier met je kitten!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@rieneke: ja idd en ook slecht voor de urinewegen hoorde ik gisteren van die mevrouw uit de dierenspeciaalzaak.
(btw mijn kitten stelt het fantastisch hoor) bedankt nog voor je goede raad! xx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van Hill's is ook een goed merk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Perfect fit junior,
Dit gaven wij onze kittens ook.
Wat ook ideaal is van dit merk is dat ze daarna ook goeie opvolg brokken hebben, zowel voor de binnen kat (in home) de gevoelige kat (sensetive) gewone adult brokken.

Toegevoegd na 3 minuten:
deze brokken zijn ook gemiddelt geprijst,dus niet te duur en niet te goedkoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoezo een min?
Graag wel even de min uitleggen aub.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas,maar wen er maar aan,er zijn op goeie vraag nu eenmaal mensen die het leuk vinden om te stangen door alleen maar minnen uit te delen.
Door mij gecompenseerd met een +
Goed kattenvoer koop je bij een dierenspeciaalzaak of een dierenarts en niet in een supermarkt. Premium kattenvoer zal altijd duurder in aanschaf zijn dan bijvoorbeeld Whiskas. De hoeveelheid die je ervan hoeft te geven is echter veel minder dan die van de goedkopere merken, dus verhoudingsgewijs valt het wel mee. Bedenk ook dat je met een goede voeding later een hoop kosten uitspaart ivm het voorkomen van gezondheidsproblemen.
Hills's, Royal Canin, Eukeneuba en Iams zijn het topsegment van de premiumvoeders voor katten. Hele grote prijsverschillen tussen deze merken zullen er niet zijn. Pro Plan is ook nog wel redelijk.
Purina is dan wel beter dan Whiskas, maar mag zich zeker geen premiumvoer noemen en bevat nog steeds veel overbodige stoffen.

Maar waarom bezuinigen op de gezondheid van je kleintje? Ga voor het beste ik zeggen, je wilt toch ook dat je kitten een lang en gezond leven kan leiden?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whiskas is prima kittenvoer,prima uitgebalanceerd en als het zo slecht was mocht het niet verkocht worden.Dierenartsen adviseren het ook en vele kittens worden er groot mee en blijven gezond.Je kunt het gewoon kopen,vaak zijn er hele goeie aanbiedingen die een hoop geld schelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste voer is: Hill's, Iam's, Royal canin, Biofood, Fokker.

Geen supermarktvoer, Whiskas, Felix.

Je kan het beste de dierenarts om raad vragen. Als je een goede dierenarts heb zal die je goed advies geven.

Oh, en als je de katjes hebt probeer als het gaat wat voer van de fokker mee te krijgen dan kan je mengen met je eigen voer (wat je dan ook kiest aan voeding).

Hou in de gaten dat supermarkt voer wel goedkoop is maar hiervan moet je meer voeren om de katten voldoende te geven dan met Hill's, Iam's, Royal canin, Biofood, Fokker. Dus ben je duurder uit.