Kan je grondels in je aquarium houden?

Kan je kesslers grondels of gewone zoetwater grondels in een aquarium van ongeveer 28 graden houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (1)

Ik zou het afraden. Een kesslers grondel is een vis die in Europa voorkomt. In de natuur leven deze vissen dus in een watertemperatuur van iets boven het vriespunt tot max.18 - 20° C in de zomer.Een temperatuur van 28° C is zelfs naar tropische normen vrij hoog. Als je deze vissen toch in een aquarium wil houden zou ik dit doen in een onverwarmd aquarium.