Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is mijn hamster te dik??

is mijn hamster te dik? ze is 48 gram

Toegevoegd na 56 seconden:
mijn broertje zijn hamster is 33 gram

Toegevoegd na 10 minuten:
wat is dan het gemiddelde gewicht??

Toegevoegd na 13 minuten:
k heb haar sinds gisteren dus nog 0 en ze ik ong.6/7 cm denk ik

Toegevoegd na 18 minuten:
en het is een Russische dwerg hamster

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een Russische dwerghamster weegt meestal rond de 40-50 gram. Er zijn natuurlijk altijd wat kleinere of grotere exemplaren. Jouw hamster weegt dus gemiddeld en is waarschijnlijk niet te dik.
Je vermeld niet of je weet hoe oud de hamstertjes zijn. Het kan zijn dat de hamster van je broertje nog niet volwassen en dus uitgegroeid is en die van jou wel.
Mannetjes worden meestal ietsjes groter en dus zwaarder dan vrouwtjes.
Of je hamster te dik is kan je voelen aan het lijfje. Als je langs zijn zijtje strijkt, moet je de ribbetjes nog kunnen voelen. Voel je deze niet meer, dan worden ze bedekt door een teveel aan vet en is je hamster te dik.
Bij een juiste voeding met niet teveel vette zaden of noten, zullen hamsters over het algemeen niet snel te dik worden. Mits ze natuurlijk de mogelijkheid hebben in hun verblijf om voldoende lichaamsbeweging te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een Russische dwerghamster heeft een gemiddelde lengte van 7 centimeter en weegt 40 tot 65 gram. Bij de geboorte weegt het beestje maar anderhalve gram, maar na 4 weken is het al geslachtsrijp. Het hangt ervan af hoeveel weken jouw hamster leeft om te kunnen bepalen of het gewicht goed is. Als die van je broertje dezelfde leeftijd heeft als de jouwe zou het kunnen dat die van jou wel te zwaar is. Maar als de jouwe ouder is dan is het waarschijnlijk wel een goed gewicht.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Kijk hier eens :) Je hamster is niet te dik hoor.
http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php?f=9&t=89923
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding