Wat is een goed en betaalbaar merk droogvoer voor katten die veel buiten zijn?

De winter komt er weer aan en ze zullen nu vaker binnen zijn. Wanneer het echter weer zo'n winter wordt als de afgelopen keer, dan kan ik niet iedere dag naar de winkel lopen en wil daarom proberen om een goed merk eten voor ze in het groot in te kopen. Alle tips zijn welkom!

Toegevoegd na 43 minuten:
Ik heb er 3 lopen: een je-weet-wel-kater van 8, een poes van 2½ en een poesje van ½ jaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

echt goed premiumvoer is dat van iams of eukanuba.
hoog vleesgehalte, geen dubieuze anti-oxidanten.
helaas aardig aan de prijs.
mocht het je te duur zijn, dan zou ik techni-cal of prins geven.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ rieneke, je zegt een hoog vleesgehalte, ben je bekend met acana, arijen en applaws?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
orijen
Rieneke1
12 jaar geleden
orijen schijnt idd ook prima voer te zijn.
hoewel er aardappel inzit ipv graan.
maar de verkrijgbaarheid is volgens mij niet hoog als je niet via internet bestelt.
acana en applaws heb ik wel eens van gehoord, schijnt ook prima te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PLUS :) maar in verhouding is het niet erg duur!! (zal je vast wel weten natuurlijk hihi) maar even voor de vraagsteller, doordat ze er minder van nodig hebben doe je dus langer met een zak :) dus net zo goedkoop of misschien wel goedkoper :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 GOED en GOEDkoop gaan gewoon niet samen.
bagger is voordeliger in productie dan periumvoer.
helaas is de prijs toch heel vaak #de# doorslaggevende factor voor menig kattenbezitter. (ach, het zijn de schattige reclames waar de bagger-voer-fabricanten die het 'm doen)

Andere antwoorden (7)

Ik koop altijd aldi brok.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel slecht voer voor je kat. -
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aldivoer (of elk ander huismerkvoer) voor de kat is net als elke dag mcdonalds voor de mens!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gaat om GOED en betaalbaar voer. betaalbaar is het zeker, maar goed?? helaas niet.
Purina One en Perfect, beide van de DEKAmarkt zijn goede merken. Wij gebruiken de beide merken door elkaar heen.

http://www.purina-one.nl/nl/cat/index.asp
en
http://www.perfect-fit.nl/

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn voorkeur ging uit naar Hols kattenvoer, bestaande uit gedroogde visjes.
Helaas is het al een tijd niet meer te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heeft de vraagsteller er dan aan??:p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chelsea16, Wat hier niet te koop is kan elders wel het geval zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt!! Van mij een plus !!
Ik denk dat het belangrijkste is dat je een goed volledig premium voer koopt.
Zelf geef ik hier Sanabelle. Een duits merk dat goed staat aangeschreven en niet zo duur is. Ik geef zelf de sensitive en die vinden ze erg lekker.
Ook qua prijs valt het erg mee. Als je 10 kilo besteld is het ongeveer 40 Euro voor 10 kilo. Als je 2 zakken tegelijk besteld ongeveer 35 Euro voor 10 kilo.

De link is helaas niet in het Nederlands.
Aponi
12 jaar geleden
Aponi
12 jaar geleden
Zolang 10 kilo royal canin nog ruim 60 euro per 10 kilo kost valt dit wel mee. En het is kwalitatief net zo goed voer.
En de Whiskas kost ook al snel 4,50 voor 800 gram. Is dus ruim 56 euro voor 10 kilo.
Het lijkt alleen goedkoper omdat je in de winkel kleine zakjes haalt die niet zo duur zijn. Maar als je het omrekend betaal je erg veel.
Aponi
12 jaar geleden
Dat zie ook zo nu en dan wel maar dan moet je b.v. 4 zakken tegelijk kopen en dan zit je weer met de houdbaarheidsdatum.
Bij de groothandel waar ik vroeger mijn royal canin kocht zit de prijs zo rond de 60 euro. Maar kan je ook stapelkorting krijgen als je meer tegelijk neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@kittekop? 4 euro per kilo niet goedkoop? Ik zou ervoor tekenen hoor... Ik betaal 31 euro voor anderhalve kilo.
Volgens de Consumentenbond kun je het beste het bijna goedkoopste droogvoer kopen bij C1000.
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar deze test is ook zeer achterhaalt door bijna alle dierenartsen!! Weet alleen niet meer precies waarom...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape: dat is als je puur naar gewicht kijkt misschien voordelig. De truc is alleen dat latten van volwaardig voer (dat duurder is) minder eten, zodat je net zo duur/voordelig uit bent (maar vaak uiteindelijk minder dierenartskosten hebt...).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt ook hippo!!
escape
12 jaar geleden
@Chelsea: Dierenartsen hebben vaak zelf commerciele belangen, dus die zijn in dit opzicht niet te vertrouwen.
@Hippo: Alle noodzakelijke ingrediënten zijn gemeten in deze test, klik maar eens op het plaatje.
Gek dat ik zes minnen krijg voor het noemen van een objectief onderzoek. De industrie wil graag dat je gelooft dat je veel geld moet uitgeven voor droogvoer. Mensen willen graag worden opgelicht, dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie je eigen plaatje: alleen bij de nummers 3,4,5,5 twee plussen. En er is niet gemeten wat er wel in zit maar er niet in hoort.
En nogmaals: van pakweg AH huismerk eet mijn kat zoveel meer dat het uiteindelijk minstens zo duur is als een merk dat per gram duurder is. Waar ben je dan meer geld aan kwijt?
Je verhaal klopt dus simpelweg niet, vandaar de minnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben het absoluut niet met je eens, vlak na dit onderzoek is er een verslag gekomen over dat deze test ABSOLUUT NIET KLOPT!!!! Ik had nog niet gemint, maar nu wel, puur om deze vreemde reactie. Snap dat je van een test uit gaat, maar als daarna meerdere mensen aangeven dat deze test achter haalt is zo eigenwijs zijn.. Sorry, maar snap ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.consumentenbond.nl/forum/viewtopic.php?t=5437 EN dit stukje: Dit staat op de site van de consumentenbond: Kattenvoer: de test Wij onderzochten of de meestverkochte natte en droge brokjes inderdaad alle voedingsstoffen bevatten die je kat nodig heeft. Of katten het voer lekker vonden en goed konden verteren, hebben we niet gemeten. Dat is een belangrijk aspect, maar hiervoor zijn goed opgezette dierproeven nodig. Daarvoor ontbreekt het de Consumentenbond aan middelen en aan geld… Fabrikanten zelf hebben wel de faciliteiten om dat te onderzoeken. Voor het onderzoek kozen we voor de grootste merken en labels in A-merken en huismerken. Wat een kat nodig heeft per dag, is door wetenschappers vastgesteld en vastgelegd in richtlijnen. Uit de waslijst aan voedingsstoffen die daarin staat, selecteerden we de meest relevante stoffen. Prof. dr. ir. Wouter Hendriks, hoogleraar diervoeding aan de Universiteit Utrecht en Wageningen Universiteit en Researchcentrum en expert op het gebied van kattenvoer, adviseerde ons daarbij. We beoordeelden de verschillende kattenvoeren op de aanwezigheid van: * Aminozuren (methionine, taurine, methionine-cystine)
* Sporenelementen (jodide, seleen)
* Mineralen (zink, chloride, magnesium, calcium, fosfor, kalium, natrium, Ca/P-ratio)
* Vetzuren (arachidonzuur, EPA+DHA, linolzuur)
* Vitamines (vitamine A, vitamine B1)
* Macronutriënten (eiwit, vet en koolhydraten) Er is dus niet gekeken naar vertering, geur e.d. DE VERTEERBAARHEID!! Is dus JUIST DAT wat een voer de BESTE maakt, bij A-merken word hier WEL op getest en worden alleen de beste ingredienten gebruikt. De test van de consumenten bond is dus pure bagger en te verwaarlozen!! Ik zeg niet dat een kat het niet goed kan doen op huismerk! Absoluut voor elk dier is er een geschikt voer en als een kat het goed doet op voer vooral niks veranderen, maar bij gezondheidsproblemen wel altijd meteen aan het voer denken!!
Een goed merk droogvoer is van Hill's en Royal Canin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, is wel prijzig maar een kat eet er minder van dan van goedkoper voer, zodat het uiteindelijk net zo duur/voordelig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het Hippo.
Mijn ene kat krijgt van Hill's en de andere Royal Canin[dieetvoer]en ze hebben hier minder van nodig zodat het bijna niets scheelt met goedkoper voer waar ze meer van moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plusserdeplus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je MissPrixie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PLUSPLUSPLUSPLUSPLUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pfff :P eindelijk een verstandig antwoord :$
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel chelsea16
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd van royal canin eten ze erg weinig en het is vele malen beter voor ze en de ontlasting stinkt ook veel minder en hun vachtje wordt er mooi van lekker zacht en vol en glanzend
Hangt ervan af wat ze gewend zijn, of hoe verwend ze zijn. Eens je met Whiskas begint, willen ze geen andere brokken meer.
Maar is volgens mij dan ook de lekkerste.
Het vreemde is dat de grote verpakkingen niet altijd goedkoper zijn, de verpakking van 2kg zit dikwijls 250gr gratis bij.