Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (4)

Het verschil tussen mensen en honden is dat onze viervoetige vrienden een beschermende vacht hebben. Door de dikkere huid en de zware beharing zullen honden niet zo snel een reactie krijgen.
Maar opgepast! Ook een hond heeft zijn zwakke plekjes: bij de buik, de binnenkant van de oren en de voetzooltjes. Deze plekken zijn veel minder, of vaak helemaal niet, behaard. Als het dier op deze plekken in aanraking komt met brandnetels treedt er een zelfde reactie op als bij mensen. De honden zullen gaan likken en krabben aan de bultjes.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Ik heb twee cairn terriers en die eten zelfs brandnetels, ze lijken het heerlijk te vinden. Ik krijg de kriebels als ik er naar kijk, maar laat ze hun gang maar gaan.
Ik neem aan dat jij veel minder haar op he armen hebt, dan een hond op zijn poten? Dat haar beschermd tegen direct contact tussen de hondenhuid en de brandnetel!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hond heeft haren, dus de brandnetels gaan niet meteen over de gevoelige huid. Onze vacht is vele dunner dus de brandnetel gaat wel meteen over onze huid.

Mijn hond heeft er overigens wel last van als ze met haar neus in de brandnetels snuffelt (om haar bal te pakken bijv.) en dat vindt ze niet leuk. Haar neus is natuurlijk wel gevoelig, zonder haar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
enkel door de dikte van het haar een hond heefd veel haar en wij minder daardoor ons haar is ook veel dunner daardoor het gemakkelijker geneteld word en bij een hond niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding