Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik informatie in een grafiek verwerken?

Voor mijn hbo v opleiding heb ik een buurtscan moeten afnemen bij 15 mensen. Dit zijn 36 vragen met 4 of meer mogelijke meerkeuze vragen. Op wat voor manier zou ik de ingevulde buurtscans in een duidelijk overzicht kunnen zetten? Ik dacht zelf aan een grafiek maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
*meerkeuze vragen moet meerkeuze antwoorden zijn

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zijn de antwoorden telkens verschillend, of is het bv een score zoals : oneens, geen menning, eens, niet van toepassing. Waarbij je bij elke vraag dezelfde groep aan antwoorden hebt
Antoni
7 jaar geleden
Als er geen of weinig verband is tussen (de antwoorden op) de 36 vragen lijkt één grafiek mij niet handig, en die lijkt mij dan ook onmogelijk te maken. Misschien kan je wel iets met staafdiagrammen, (met op de horizontale lijn de letterlijke antwoorden en op de verticale lijn het aantal keer dat een antwoorden is gekozen), maar dat zullen er dan ook 36 worden... Voor een voorbeeld: https://nl.wikipedia.org/wiki/Staafdiagram#/media/File:BBP_2002_0_40000.PNG. Dus of je vraag beantwoord kan worden met (de beschrijving van) een grafiek, is afhankelijk van de samenhang tussen de vragen.
Antoni
7 jaar geleden
Een ander voorbeeld: http://info.math4all.nl/MathAdore/Images/va-fa13-ep1-v2.jpg.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dan zou je het beste voor elke vraag 1 grafiekje kunnen maken. Als je dan een staafdiagram maakt, dan kan je voor de x-as de meerkeuze antwoorden doen en als y-as de hoeveelheid mensen. Misschien wel veel werk, maar ik denk wel het overzichtelijkst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Voorzover ik weet is een staafdiagram geen grafiek. Voor de rest is je antwoord inhoudelijk gelijk aan mijn reactie op de vraag, dus prima!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding