Waarom is Apple zo duur?

Komt het omdat ze uniek willen blijven of omdat ze ook echt dure producten maken en dan pas winst maken...?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik vraag dus om keuze te maken uit die twee antwoorden. Anders zou dit een kopie zijn van een andere vraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Bedenk u zelf deze situatie voor:
U maakt een sapje waarvoor mensen 200 euro willen betalen, ook al kost het slechts een euro om het sapje te produceren..

Verkoopt u het sapje dan voor 1,20 of voor 200 euro?
200 euro natuurlijk! En zo doet Apple het ook.

Bij de lancering van een nieuw product is de prijs zo hoog, dat slechts de mensen die niet kunnen wachten het product kopen, na 2 maanden maken ze de prijs wat lager, en volgt er een nieuwe groep klanten die dit product willen kopen, en zo gaat het door, totdat de bodemprijs is bereikt.

Daarnaast spelen de ontwikkelingskosten van de producten van Apple ook een grote rol, wanneer je ziet dat zij 93,6 miljoen geïnvesteerd hebben in de eerste Iphone, willen ze die investering natuurlijk wel terugverdienen, ook al zal de kostprijs van het product zelf erg laag zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Apple producten zijn niet duur. Je betaald een wat hogere prijs, maar krijgt er ook wat voor terug, bijvoorbeeld:

* Goede bouwkwaliteit
* Goede service
* Hoge restwaarde
* Moderne hardware
* Innovatieve software

De producten van Apple hebben een goede marge en daar leven ze van. Het is een van de rijkste bedrijven ter wereld! Maar ondanks de hoge marge is het lastig om een vergelijkbaar product voor een vergelijkbare prijs te vinden, zelfs als je de software buiten beschouwing laat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beiden speelt een rol: ze maken unieke produkten van goede kwaliteit en het ontwikkelen daarvan is duur.
Ze verkopen (verhoudingsgewijs) geen heel grote aantallen dus de ontwikkelkosten moeten over minder produkten verdeeld worden.
Gezien de winstcijfers zijn de marges aan de hoge kant, dus zal de exclusiviteit van het merk ook een rol spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kwaliteit is wel goed. Het is natuurlijk ook gewoon de naam waar je voor betaald. Net als andere duurdere merken niet perse beter hoeven te zijn dan b-merken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duur om te produceren is het niet, de iPhone 3G kostte 250-280 om te produceren maar die werden verkocht voor het dubbele. Natuurlijk moet daar wel een hele berg van betaald worden maar 250 dollar winst op 1 iPhone is toch veel. En het is ook zo dat heel veel mensen toch wel de nieuwe iPhone kopen ongeacht de specificaties of prijs (http://www.iphoneclub.nl/135219/35-procent-van-iphone-bezitters-koopt-iphone-5-ongeacht-de-specs/) dus dan kunnen ze makkelijk enorme prijzen hanteren.