hoe kan ik mijn harde schijf maken zonder plek voor een CD ?

De harde schijf van mijn laptop is kapot gegaan en ik wou er nieuwe windows op zetten alleen er
Past geen Cd in en als ik hem laten maken door proffesionele gaat het me aardig wat centjes kosten hoe moet ik het doen ? Hoop dat jullie me helpen alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Reddie
8 jaar geleden
Een nieuwe Windows op een kapotte harde schijf zetten lijkt geen goed idee.
En een Cd in een harde schijf zetten heeft nooit gekund.
Kun je iets duidelijker zijn?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een HDD/SSD kan je zo vervangen in de meeste laptops. Als je Windows 10 had kan je deze zonder nieuwe code te kopen herinstalleren. Deze is gekoppeld aan je apparaat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voor de meest relevante Windows versies, hier de ISO's die je op USB kan zetten. https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7 https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows8 https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Antwoorden (2)

je kan de nieuwe windows ook installeren vanaf een usb stick hoe dat moet staat in bijgevoegde link, hoop dat je er iets aan hebt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je HD echt kapot is moet die ook worden vervangen. Daarvoor moet de PC uitstaan!
Als je Windows van CD/DVD wilt installeren kun je de kast openmaken en, ook weer met de PC uitgezet, een CD/DVD-drive aansluiten terwijl de kast gewoon open blijft. De drive zit dan wel niet netjes in een opening, maar dat boeit niet. Ben je klaar, dan kun je de PC uitzetten, de CD/DVD-drive verwijderen en de boel weer dichtmaken. Klaar!
Heb je een laptop, dan is de enige oplossing om een externe DVD-drive aan te schaffen of te lenen, of je zou iemand moeten vinden die een USB-stick met jou WIndows-installatie heeft of kan maken. Dat soort mensen zijn niet makkelijk te vinden. Een externe DVD-drive kopen is eenvoudiger en niet heel overdreven duur.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
-min "Heb je een laptop, dan is de enige oplossing om een externe DVD-drive aan te schaffen of te lenen, of je zou iemand moeten vinden die een USB-stick met jou WIndows-installatie heeft of kan maken. Dat soort mensen zijn niet makkelijk te vinden. Een externe DVD-drive kopen is eenvoudiger en niet heel overdreven duur." Dat kan elke jandoedel. Kost niks. https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7 https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows8 https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat jij wilt en je oordeel is veel te hard. Ik zal er rekening mee houden. Lang niet elke jandoedel kan dat Er zijn hele volksstammen die al blij zijn als ze hun pc weer opgestart krijgen. Elk kunstje dat anders is dan ze gewend zijn lukt ze niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee jouw oordeel is veel te simpel. Daarom reageer ik ook zo. Vroeger was dit een gedoetje (XP en daarvoor). Nu is het echt niets meer dan een knop indrukken en volgen wat er staat. Vast dat het niet iedereen het lukt, maar "of je zou iemand moeten vinden die een USB-stick met jou WIndows-installatie heeft of kan maken. Dat soort mensen zijn niet makkelijk te vinden" is echt een onwaarheid waar je U tegen zegt. Een grotere dat "elke jandoedel het kan". Elke persoon die geen digibeet is en een instructie van ~7 acties kan volgen kan dat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Wat jij wilt " Wat is dat nou voor opmerking? Wat jij wil. Zo zorg je ervoor dat mensen onnodig de kosten ingejaagd worden, of je het idee geeft dat ze iets niet zouden kunnen omdat het O ZO moeilijk is, terwijl bijna iedereen met een wil dit gewoon kan. Dat is toch altijd een onwenselijkere situatie dan er uiteindelijk achter komen dat iemand iets niet voor elkaar krijgt? Of mis ik nou wat.