Neem iets dat je niet makkelijk vergeet.
Verander dan een letter in een symbool (bijvoorbeeld de a wordt een @), zorg dat er een hoofdletter en een cijfer in zit.

Toegevoegd na 20 minuten:
Je krijgt dan bijvoorbeeld in een simpele vorm

P@swoord1

Je kan hier natuurlijk zelf mee spelen. Dit is wel het meest simpele voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Door een combinatie van minimaal 8 tekens te maken, met HOOFDLETTERS, kleine letters en cijfers door elkaar gemixt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lang gemakkelijk wachtwoord waar niemand op kan komen.
Zoals bijvoorbeeld Rozentuin of Eiffeltoren.
Maar kies niet iets wat met jezelf te maken heeft, die dingen proberen mensen altijd het eerst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een gebeurtenis die je makkelijk onthoud en dan bv je geboorte datum achterstevoren of namen van je huisdieren met huisdeurnummers
alles is mogelijk, als je ze maar goed kan onthouden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.Maak een zin, van iets karakteristieks voor jezelf of voor een gebeurtenis en zorg dat je die zin niet snel vergeet.. Een voorbeeld kan zijn "artikelen schrijven op infoyo vind ik leuk."
2.Van de woorden in deze zin neem ik de eerste letter van elk woord "asoivil"
3.Nu vervang ik de klinkers door de meest gebruikte verbasteringen "@s01v1l"
4.Het nu onstaande woord is een wachtwoord dat aan de meeste sterke eisen voldoet.

Toch ga ik nog een stap verder. Ik tel het aantal niet letters, in dit geval 4. Ik typ het wachtwoord opnieuw in en bij de vierde karakter houdt ik de "shift" toets ingedrukt. "@s0!v1l"
Als je het wachtwoord @so!v1l aan iemand laat zien zullen zij moeite hebben het te onthouden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je wachtwoord vaak moet veranderen en je hebt moeite met het onthouden, wil het nog wel eens helpen als je series van dingen gebruikt om je wachtwoord mee te maken. En dat dan gecombineerd met cijfers en leestekens.
Bijvoorbeeld de serie kledingstukken + leeftijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja moet altijd zorgen dat er nummers in je wachtwoord zitten.
letters zijn Namenlijk makkelijker te kraken dus doe in plaats van
kat
kat592
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak altijd een zin van acht of meer woorden waarvan ik alleen de eerste letter gebruik, soms verander ik een letter in een cijfer of letterteken (het moet wel in mijn hoofd matchen).
Zo'n zin kan gaan over dingen uit je eigen leven, b.v. waar je welke kaas koopt en waarom.
Het wachtwoord is zeker sterker dan de meeste andere en moeilijk te raden of te onthouden voor anderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de maximale lengte niet te krap is, is een wachtzin beter. Bv een regel uit een lied. De lengte is dan zodanig dan een 'brute force' aanval geen zin heeft. Omdat het een aantal woorden is, werkt een 'dictionary' attack ook niet.