Nee niet heel erg.

Even snel uit m'n hoofd.

- Stel een goed wachtwoord voor je router in (laat een wachtwoord genereren)

http://www.goodpassword.com/

- Stel een beveiliging in voor je draadloze netwerk (WPA2 is waarschijnlijk de beste keus).

- Maak een acceslist en zet je eigen MAC adres in je acceslist.

Toegevoegd op 06-05-2009 10:29:22
hier is een engelse guide:

http://www.howtodothings.com/computers-internet/how-to-protect-a-linksys-wrt54g-router-using-wap-and-wep

even voor de duidelijkheid:

WPA2 = Wi-Fi Protected Access (WPA) is een systeem om veilige draadloze netwerken (Wi-Fi) op te zetten en is ontwikkeld nadat onderzoekers een aantal zwakke plekken in WEP (Wired Equivalent Privacy) hadden gevonden. WPA is gebaseerd op een deel van de 802.11i-standaard van IEEE en bedoeld als tussenoplossing voor de problemen met WEP terwijl de nieuwe draadloze veiligheidsstandaard (802.11i) werd ontwikkeld. Certificatie van producten met WPA is begonnen in april 2003; de volledige 802.11i werd geratificeerd in juni 2004.

MAC = Media Access Control Een MAC-adres is een uniek identificatienummer dat aan een apparaat in een ethernet-netwerk is toegekend en wordt ook wel hardware-adres genoemd. Het zorgt ervoor dat apparaten in een ethernet-netwerk met elkaar kunnen communiceren. Vrijwel ieder netwerkapparaat heeft een vast, door de fabrikant bepaald MAC-adres. In principe dient elk apparaat een uniek MAC-adres te hebben en mogen er geen 2 dezelfde zijn in een netwerk. Dit wordt bereikt door aan elke fabrikant van netwerkapparatuur een verschillend bereik van adressen toe te kennen. De fabrikanten mogen elk adres maar eenmaal gebruiken.

Acces list = een lijst van objecten die je specifiek toegangsrechten geeft. (in dit geval een whitelist van mac adressen)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is vrij makkelijk. Gewoon met behulp van het boekje desnoods.
Kijk wat voor beveiliging je wilt, WPK, WPA, WPA2.
En stel hem in met een moeilijk te kraken keywoord. Met hoofdletters, tekens, cijfers en kleine letters.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb dit weekend mijn tweede linksys router geinstalleerd en beveiligd. Bij de eerste is het misgegaan...ik had haast, verkeerde dingen gedaan en uiteindelijk had ik zonder beveiliging wel internet, en met niet. Nu een nieuwe gehaald, het ging moeilijk, maar het is gelukt. Heel goed de instructies opvolgen. Niet alles in één keer aansluiten; eerst alles installeren en pas op het laatst aansluiten. Plug 'n' play gaat niet op met (mijn) linksys