Welke gratis anti virus gebruikt de MINSTE resources: avira of avast?

Kan iemand dit eens uittesten door ze beide afzonderlijk te installeren, en daarna in taakbeheer naar het proces te gaan en te zien hoeveel mb achtergrondgeheugen het verbruikt. Welke van de 2 gebruikt de minste resources?

Opgelet: sommige antivirus hebben méér dan 1 proces, dus tel de processen met elkaar op wat betreft de resources!!! (dus sommige hebben ook een taak scheduler.exe ofzo , en die moet je dus ook bijtellen bij de resources)

Ik wil het zelf wel doen, maar heb momenteel geen goed virutalisatieprogramma en wil mijn pc niet om zeep helpen.

Wie wil eens testen welke van de 2 het minste resources weergeeft in taakbeheer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het over resources gaat: niet heel veel mensen/bedrijven hebben dat getest. Toch is op de site (opgenomen bij bronnen) een reactie te vinden van een programmeur die het voor je getest heeft. Ik citeer hem even: "Mijn top3 van op alle gebeid bekeken: 1 NOD32, 2 Trend Micro, 3 avira.".

Hopelijk kan je er wat mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is niet uit te testen voor de leek. Virusscanners gaan pas wat doen als je wat met je PC doet. Dus afhankelijk van wat je aan het doen bent. Bovendien afhankelijk van de hardware die je hebt.
AWM