Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke gratis anti virus gebruikt de MINSTE resources: avira of avast?

Kan iemand dit eens uittesten door ze beide afzonderlijk te installeren, en daarna in taakbeheer naar het proces te gaan en te zien hoeveel mb achtergrondgeheugen het verbruikt. Welke van de 2 gebruikt de minste resources?

Opgelet: sommige antivirus hebben méér dan 1 proces, dus tel de processen met elkaar op wat betreft de resources!!! (dus sommige hebben ook een taak scheduler.exe ofzo , en die moet je dus ook bijtellen bij de resources)

Ik wil het zelf wel doen, maar heb momenteel geen goed virutalisatieprogramma en wil mijn pc niet om zeep helpen.

Wie wil eens testen welke van de 2 het minste resources weergeeft in taakbeheer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
937

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het over resources gaat: niet heel veel mensen/bedrijven hebben dat getest. Toch is op de site (opgenomen bij bronnen) een reactie te vinden van een programmeur die het voor je getest heeft. Ik citeer hem even: "Mijn top3 van op alle gebeid bekeken: 1 NOD32, 2 Trend Micro, 3 avira.".

Hopelijk kan je er wat mee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is niet uit te testen voor de leek. Virusscanners gaan pas wat doen als je wat met je PC doet. Dus afhankelijk van wat je aan het doen bent. Bovendien afhankelijk van de hardware die je hebt.
(Lees meer...)
AWM
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding