Hoe klaag je iemand aan in een ander land?

Ik ben gehackt door de japanse regering. Heb het logboek met alle informatie als bewijs.

Toegevoegd na 1 minuut:
met extra bewijs word bedoeld:
ip adres , computer naam , computer OS , adres.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Amadea
11 jaar geleden
Hoe kom je erbij dat het de Japanse REGERING zou zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je zeker dat het de regering is? Dat lijkt me stug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou de Japanse regering specifiek jou aanvallen?

Het beste antwoord

Voor eigenlijk iedere juridische procedure geldt: start bij het Juridisch Loket en/of de Nederlandse Orde van Advocaten: http://www.juridischloket.nl en http://www.advocatenorde.nl

Probeer eerst een Nederlandse advocaat te vinden die de juridische zaken voor je wil regelen. Hij of zij moet vertrouwen hebben in een goede afloop van een juridische procedure. In overleg met hem of haar kan worden besloten om in het andere land (Japan in dit geval) ook een advocaat in te schakelen. De Japanse advocaat is het beste op de hoogte van de procedures en de regels in Japan. De advocaten kunnen onderling de juridische zaken goed afstemmen. De Nederlandse advocaat kan jou professioneel informeren over de voortgang van de procedure in Japan.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hacken van een site is een misdrijf, daarvoor moet men gewoon aangifte doen bij politie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, hier kan ik veel mee. Zal vanmiddag gelijk bij deze instanties gaan kijken wat hier aan te doen valt. Helaas zie ik het somber in omdat het om een overheid gaat.

Andere antwoorden (2)

Ik kan niet zien van welk land u bent maar in Belgie kan u zoiets melden aan ecops.
Zie bijgevoegde link.
In Nederland zal er ook wel een dergelijk meldpunt zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de server van uw site zich in Nederland bevind kan u gewoon aangifte van internetcriminaliteit bij de Nederlandse politie, het delict heeft namelijk in Nederland plaats gevonden.

Op het moment dat blijkt dat de daders zich in het buitenland bevinden kan justitie om uitlevering verzoeken aan het land waar de mogelijke dader verblijft.

Staat de server in een ander land, dient u aangifte te doen in het land waar de server staat.