De jailbreak op zichzelf is niet strafbaar, omdat er in de Nederlandse wet een uitzondering voor is opgenomen. Wel is het mogelijk in strijd met de voorwaarden van Apple. Maar als je ooit je iPod/iPhone terug moet sturen voor reparatie, dan kun je simpel via iTunes de jailbreak weer ongedaan maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Betaalde apps installeren via Intallous valt onder software piraterij en dat is wél wettelijk verboden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh dat laatste staat er een beetje krom. Het is dus wél verboden om apps gratis te installeren via installous terwijl er wel betaald voor moet worden via de Appstore.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar staat die uitzondering dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus je mag het hebben, alleen wat je ermee kan doen is illegaal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan meer met je jailbreak doen dan alleen gratis apps installeren. Je kunt ook het design mooier maken. Meer apps in de onderste balk, appeltjes ipv rondjes om de bladzijdes aan te geven, procenten bij je batterij, apple logo als de iPhone oplaadt etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, dat wist ik helemaal niet. Ik dacht dat het echt puur om het gratis verkrijgen van apps was.
Jailbreak is niet strafbaar, je hebt zelf voor de iphone betaald, je mag ermee doen wat je wilt.
Het nu van Jailbreak is:
Illegaal:
_Simlock verwijderen
_Betaalde apps gratis er op zetten.
Legaal:
_Gratis of betaalde apps er op zetten, die van apple niet in de appstore mogen.
_Dus eigenlijk krijg je heel veel extra app's tot je beschikking, waarmee je de iphone geheel naar eigen hand kan zetten, zonder dat apple je tegenhoud.