Hoe kan je een ip onzichtbaar maken

Ik heb iemand die me bedreigd te hacken in een virtual world . Daarom zou ik graag mijn ip onzichtbaar willen maken . Hoe kan ik dit doen ? De hacker steelt mijn adres , persoonlijke gegevens , wachtwoord , en zelfs telefoonnummer zegt ze . Daarom wou ik graag mijn ip onzichtbaar maken zodat ip tracking onmogelijk wordt .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan een ip heb je eigenlijk helemaal niks.
Kimath
13 jaar geleden
Die informatie kun je niet allemaal uit een ip adres halen

Antwoorden (4)

In de meeste gevallen weet men niet hoe te hacken. Zelfs je telefoonnummer, hoe dan hacken als je dat nergens achter hebt gelaten. Maar zoek eens op anoniem surfen bij google en je zult zien dat er een scala van mogelijkheden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met je IP-adres kan niemand achter je telefoonnummer en alles komen, alleen je internet provider kan dat. Maar zij geven niet zomaar jouw persoonlijke gegevens weg aan iedereen. Verder is het niet mogelijk om je IP-adres onzichtbaar te maken.

Enkel wanneer je een proxy instelt zou je misschien zichtbaar worden onder een ander IP-adres.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Het IP-adres wordt door de provider toegekend aan de klant. Alleen de provider weet welk IP-adres bij welke klant hoort. De provider is verplicht dit bij te houden en deze gegevens te bewaren voor de opsporing van strafbare feiten. Het zomaar verstrekken van deze gegevens aan derden is een schending van de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De provider moet in zijn algemene voorwaarden melden welke gegevens hij aan wie verstrekt, bijvoorbeeld aan adverteerders." Bron: http://www.iusmentis.com/auteursrecht/privacy/ Verder werk met een ingestelde proxy via de internetverbinding van iemand anders die zijn pc daarvoor als server beschikbaar heeft gesteld, waarbij jij dus onder het IP-adres werkt van degene met die proxy server. En verder ben ik er niet van op de hoogte dat je je IP-adres onzichtbaar kan maken, omdat dat nou eenmaal bij je internet verbinding hoort. Dus ik vraag me af welk deel onzin is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze geven je telefoonnummer inderdaad niet zo maar weg aan iedereen, maar toch wel heel makkelijk aan iemand die een beetje kan social engineeren. Als je een beetje een idee hebt hoe het er op zo'n helpdesk aan toe gaat krijg je echt veel losgepeuterd hoor! Ik heb een paar maanden geleden op basis van een ip-adres de naam en adres kunnen achterhalen van iemand die mij dacht anoniem te kunnen lastigvallen. Het enige dat je nodig hebt is een goed verhaal (liefst een persoonlijk verzoek waar de helpdeskmedewerker zich schuldig door voelt als 'ie je niet helpt, maar wat toch zo typisch is dat hij het NIET in zijn call log gaat opschrijven) en een beetje overtuigingskracht en psychologie. Het zijn vaak precies dezelfde geintjes als wat die "helderzienden" gebruiken. Werkt als een tiet, zéker als mensen er niet op bedacht zijn. (Vrijdagavond, 1 minuten voor sluitingstijd, en dan een beetje slecht uit je woorden komen, moet jij eens kijken wat die medewerkers dan snelsnelsnel voor je regelen.) Bouwen op de scrutiny en/of integriteit van een ISP is bouwen op zand, helaas... Je hoeft vaak helemaal niet eens te kunnen hacken, hacken is moeilijk. Lullen als Brugman moet je kunnen en dan kom je een heel eind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@noanswer: Zeg je nou dat een proxy/VPN niet zou werken om anoniem te blijven? Kan je dat beter uitleggen zodat ik weer een illusie armer ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg dat je juist wél anoniem bent met een proxy. Let op: ik heb de woorden 'zichtbaar' en 'ander IP-adres' gebruikt. Denk dat daar iedereen overheen leest...
ik weet niet in welke virtuele wereld je zit maar ik vermoed second life. indien dit het geval is wil ik je even op het volgende wijzen.

er is een echte mafia actief op second life... ze kunnen van alles uithalen dus ook je adres gegevens achterhalen!
Er zijn zelfs hackers bekent die geld van je kunnen stelen via deze manier, paypal is een van de bekende hiervan...
Echter zijn dit van die mensen die een grote mond hebben maar in de buiten wereld helemaal niets durven! (Dus ik zal zeggen vraag zijn adres en ga even bij die gene langs :P)

echter zou ik met deze mensen geen ruzie zoeken in second life... ze zijn namelijk in staat om o.a. je grafische kaart te laten crashen, en dus word je zonder problemen uitgelogd.
dit stelt nog niets voor
zoals je zelf zegt kunnen ze zo je wachtwoord achter halen en zelfs je account deleten.
Linden Lab doet hier echter niets aan om dat het anders een grote oorlog word... (er is al zoveel drama) Veel hackers die in sl lopen zijn ex-medewerkers van linden lab, ze zijn ontslagen en door mensen te gaan hacken maken ze het leven zuur van linden lab en de mensen van second life...

ik ken een paar vrienden die in dit wereldje actief zijn.
Ikzelf houd hier mijn handen vanaf!

mogelijk heb je zelf iets uitgehaald wat blijkbaar niet door de beugel kon... en tjah dan kan er wraak genomen worden.

je ip adres veranderen of gebruik maken van o.a. vpn heeft geen nut.
omdat je mac adres bij hun waarschijnlijk alang bekent is.
ze hoeven je alleen even te scannen en ze weten precies wie je bent.

Maar om je gerust te stellen, een echte hacker had alang actie ondernomen en erover gezorgd dat je sl niet meer op komt...
of je computer gesloopt...

Ze zeggen ook wel vaak, een echte hacker maakt zichzelf nooit bekent ;-)

mogelijk heb je te maken met een hacker wanabee oftewel zoals wij dat noemen een scriptkiddie.

dus ik zal je maar niet al te veel zorgen maken. :)

als je nog steeds erg bang bent dan kan je ook even met je provider contact opnemen en aan hun vragen of je incognito mag. Hiermee wil ik zeggen dat ze hun eigen adres gebruiken, in plaats van de jouwe
Voor je eigen veiligheid is een provider verplicht hieraan mee te werken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je ook een bronvermelding o.i.d. van die activiteiten op Second Life?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op het internet staat dit soort dingen niet vermeld omdat deze verhalen in de doofpot worden gestopt... mensen willen hier niets van weten!
ik loop al jaren in second life, en geloof me ik weet waar ik het over heb!
Hide my IP is volgens mij het programma dat je zoekt.
Dat veranderd om de zoveel tijd je IP-adres maar het heeft een nadeel, het vertraagt je computer:(
Bezoek de site maar eens: