Hoe knip ik de vlinder uit? en waarmee?

Ik probeer een vlinder uit een foto te knippen. ik heb geen pen tablet.
Ik heb paint.net, en adobecs4 master collection (die ik nog niet weet te gebruiken tot nu toe)

Weet iemand hoe ik het beste de vlinder kan uitknippen? INclusief voelsprieten?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik probeer aléén de vlinder over te houden, dus ook niet een witte achtergrond in het plaatje na het uitknippen....

(zojuist een poging gedaan de omgeving weg te gummen, maar bij het oplsaan dan witte achtergrond, en ik wil uitknippen, niet gummen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ik gebruik daar PSP7 voor en dan de 'vrije selectie'-functie. Dan krijg je zoiets als bijgevoegd plaatje.
Het probleem is dat er natuurlijk dat er geen harde grens is pixelgewijs - dus ben je lang aan 't prutsen voor een echt goed resultaat.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je de selectie eenmaal hebt, kan je die selectie bijv. in een ander plaatje zetten of plakken als nieuwe afbeelding en dan printen bijvoorbeeld. De achtergrond is dan doorzichtig, zeg maar.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als ik bij mij de tweede versie open in een grafisch programma, dan is de achtergrond doorzichtig.

Toegevoegd na 14 minuten:
Wel eerst opslaan - niet copy en paste doen (tenminste dan krijg ik toch een witte achtergrond i.p.v. een doorzichtige).

Toegevoegd na 2 uur:
I.p.v. 'vrije selectie' bedoelde ik vnl. 'van punt tot punt' en 'intelligente rand' (de vrije selectie kan ook gebruikt worden voor details toevoegen/verwijderen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw! Thanks. Uitleg voor hoe het moet, en ook mijn vlinder alvast gedaan! je hebt me evengauw uren werk bespaard. Thanks!

Andere antwoorden (1)

Gebruik de lasso functie.