Hoe verbeter ik gescande Super 8 films?

Ik heb Super 8 films gescand, maar daar zitten grove korrels in.
Wat is het beste bewerkingsprogramma (liefst gratis natuurlijk), dat de kwaliteit aanzienlijk kan verbeteren en de ruis eruit kan halen?

5 maanden geleden
in: Software
Vortexxx
5 maanden geleden
Je zou het in AfterEffects kunnen proberen, maar goeie filters kost nu eenmaal geld. Dus goed en gratis is een lastige combinatie. https://www.evercast.us/blog/remove-grain-after-effects
Castle
5 maanden geleden
Davince Resolve is een hele goede filmbewerker die je ook in gratis versie hebt. Het heeft wel wat een 'leaningcurve'.
Vortexxx
5 maanden geleden
Davinci is inderdaad een heel goed advies, maar ook geldt hier helaas dat de gratis editie niet de noise reduction optie biedt, daarom heb ik 'm niet genoemd. Maar AFX kun je in een educational versie krijgen als je handig de wegen bewandelt, en die optie biedt BlackMagic voor Resolve niet.

Antwoorden (1)

5 maanden geleden