Hoe kan ik webpagina gegevens van webpagina bezoekers in mijn lokale opslag zetten?

Ik heb een door mij gecodeerde webpagina online/openbaar staan met een naam invulvakje en een knop Opslaan en een knop Verversen. Ik heb nu dat als de webpagina bezoeker zijn naam in het naam invulvakje invoert en op de knop Opslaan klikt dat deze naam/tekst word opgeslagen in de lokale opslag van de website bezoeker. Als de gebruiker vervolgens de webpagina Ververst (niet door mij gecodeerde knop) dan verdwijnt de tekst/naam in het invulvakje en als de gebruiker vervolgens op de knop Verversen (door mij gecodeerde knop) klikt dan staat de opgeslagen naam/tekst er weer, omdat deze in de lokale opslag van de webpagina bezoeker is opgeslagen. Nu wil ik dat deze gegevens dus de naam/tekst in dit geval niet op de lokale opslag van de webpagina bezoeker word opgeslagen maar bij mij (de website beheerder) in de lokale opslag/harde schijven en dat als de gebruiker op de knop verversen (door mij gecodeerde knop) klikt dat de gegevens dus de naam/tekst in dit geval dan weer uit mijn lokale opslag/wat de harde schijven moeten worden naar de websitepagina van de bezoeker gaat en in het invulvakje/typevakje voor de naam/tekst komt te staan. Hoe doe ik dit? Alvast bedankt.

8 maanden geleden
in: Software
1.5K
TurfGraver
8 maanden geleden
Gecodeerd waarmee op welk manier?
Daarnaast, hoe zou de lokale opslag moeten weten welk gebruiker er ingevuld moet worden (zonder gebruik te maken van "webpagina bezoeker")?
ddd
8 maanden geleden
Gecodeerd in Visual Studio Code in de programmeertaal HTML. De tweede vraag is mij niet helemaal duidelijk.
TurfGraver
8 maanden geleden
Data wegschrijven naar je eigen opslag (database) is niet zo'n probleem.
https://www.frevvo.com/blog/save-data-from-html-form-to-database/
Om daar weer data weg te halen zal de zoek moeten weten waar het naar moet zoeken.
Wat als iemand nog niet in de DB staat?
Elk welk pk wordt naar DB gestuurd voor de quiry?
ddd
8 maanden geleden
Ik heb geprobeerd om met databases te werken dit kwam bij mij ook na wat onderzoek vrij lastig over. ik heb nu een code die de gegevens (naam/tekst) op slaat in de lokale opslag. voor zo ver snapte ik het nog. is het mogelijk om in de code wat te veranderen zodat het in een keer naar mijn lokale opslag gaat in plaats van naar hun eigen lokale opslag zonder databases
TurfGraver
8 maanden geleden
Als wat? Hoe wil je het opslaan?
Ikhebgeenidee
8 maanden geleden
Hoe sla je het op bij de bezoeker?
Op welke lokale opslag?
ddd
8 maanden geleden
<!DOCTYPE html>
<html lang="en">
<head>
<meta charset="UTF-8">
<title>Invulvak</title>
</head>
<body>
<input type="text" id="name">
<button onclick="onRefresh()">Ververs</button>
<button onclick="onSave()">Opslaan</button> <script>
function onload() {
// Haal de waarde van het tekstvak op
var name = document.getElementById("name").value; // Sla de waarde van het tekstvak op in de lokale opslag
localStorage.setItem("name", name);
} function onRefresh() {
// Haal de waarde van het tekstvak op uit de lokale opslag
var name = localStorage.getItem("name"); // Stel de waarde van het tekstvak in op de opgehaalde waarde
document.getElementById("name").value = name;
} function onSave() {
// Haal de waarde van het tekstvak op
var name = document.getElementById("name").value; // Sla de waarde van het tekstvak op in de lokale opslag
localStorage.setItem("name", name);
}
</script>
</body>
</html> dit is mijn code.
ddd
8 maanden geleden
Dus mijn vraag is, als de gebruiker van mijn website zijn naam in het naam invulvakje intypte en opslaat. Ik wil dat deze naam niet in de lokale opslag van de gebruiker komt, maar in mijn lokale opslag komt. En als de gebruiker weer op zijn website inlogt dat de naam/gegevens dan weer uit mijn lokale opslag naar de webpagina gaan in het invulvakje. Mogelijk is dit handig ter verduidelijking van wat mijn vraag is. Is dit mogelijk?
Ikhebgeenidee
8 maanden geleden
Kun je iets met de uitleg op https://javascript.info/localstorage? Daar lijkt iets te worden uitgelegd over het opvragen na afsluiten van browser.
TurfGraver
8 maanden geleden
Localstorage is bij de gebruiker.
Deze script communiceert niet met de webserver maar draait op de browser van de gebruiker.
De gegevens worden ook in de geheugen van de computer van de gebruiker opgeslagen.
ddd
8 maanden geleden
kan ik iets in de code veranderen dat het dan niet naar de Localstorage gaat maar naar mijn lokale opslag? iets met SessionStorage? of zit ik dan helemaal mis?
ddd
8 maanden geleden
Of hoe zorg ik ervoor dat het wel met de webserver kan communiceren? is dat mogelijk met een aanpassing van deze script/code?
ddd
8 maanden geleden
of iets met window.onstorage? Waar het uiteindelijk onder andere om gaat is dat als de ene webpagina bezoeker zijn naam opslaat dat deze ook te voorschijn komt bij de andere webpagina bezoeker in het invulvakje als deze op de knop Verversen klikt.
TurfGraver
8 maanden geleden
Ja dat kan d.m.v. socket.
Wellicht een java cursus volgen?
ddd
8 maanden geleden
Wat bedoel je precies met socket? En wat zou ik dan precies met die Java cursus kunnen (wat kan ik daarna met programmeertaal?)?
Ikhebgeenidee
8 maanden geleden
Het lijkt erop dat je wat wilt maken zonder enige kennis. Dat lukt meestal niet.
De code lijkt me overigens meer op javascript dan java.
ddd
8 maanden geleden
kan dit ook in wordpress.org met bijvoorbeeld plug-ins?

Antwoorden (1)

Als je wilt dat de gegevens van de gebruikers worden opgeslagen, moet je de gegevens afvangen op je backend.
Een formulier kan je versturen met de action="POST " attribuut op je HTML form.

Op je backend (php, c#) kan je vervolgens deze waardes opvragen. In het geval van PHP met de $_POST variabele.
In PHP kan je dan vervolgens de waardes verwerken en opslaan op je web server
Jaspro101
8 maanden geleden