Hoe kan ik mijn pc actief houden voor skype, maar toch het toetsenbord op slot zetten vanwegen mijn peuter?

Mijn peuter zit achter mijn rug om wel eens op de pc, op de toetsen te drukken.
Ik laat mijn laptop altijd open staan vanwegen inkomende skype oproepen.
Hoe kan in mijn laptop beveiligen waarbij er een soort van slot op het toetsenbord komt zonder dat ik mijn laptop uit hoef te zetten?
Zo kan ik vaker even de ruimte uit en voorkom ik een hoop ellende als mijn peuter weer eens een rare toetsenbordcombinatie indrukt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
4.1K

Antwoorden (2)

Ga naar je control panel>personalisaties en stel een screensaver in. Vink aan dat je het inlogscherm wilt zien zodra je weer actief bent. Op de achtergrond zal skype actief blijven en je hoort een geluidje als er iemand een chat start (wel je geluid aanzetten uiteraard)

Het inlogscherm is als het goed is met een wachtwoord beveiligd.
paulus811
7 jaar geleden
Er zijn diverse programma's die dit juist met dit doel voor je doen.

In de linken staan de beste programma's beschreven.

Met Keyboard Locker kun je via Ctrl+Alt+L je toetsenbord op slot zetten.
Type "unlock" om weer te ontgrendelen.

Andere programma's
Anti-Shaya
Kid-Key-Lock
BlueLife KeyFreeze
KeyboardLock
Child Lock
KeyFreeze
Keyboard
Toddler Keys

Toegevoegd na 20 uur:
Kid Key Lock
Wanneer Kid Key Lock is geïnstalleerd en ingeschakeld verschijnt een icoontje in de systeembalk van het besturingssysteem. Door hierop te klikken verschijnt het menu waarmee het programma ingesteld kan worden.
Kid Key Lock kan de volgende muisfuncties blokkeren:
linker muisknop,
middelste muisknop,
rechter muisknop,
dubbele muisklik,
muiswiel.
Kid Key Lock kan de volgende toetsenbordfuncties blokkeren:
standaard karakter toetsen zoals letters, nummers en speciale tekens,
overige toetsen zoals navigatieknoppen, ins/del, home/end, etc,
Windows systeem sneltoetscombinaties.
Via een wachtwoord kan het toetsenbord weer ontgrendeld worden.
https://www.gratissoftware.nu/downloaden/kid-key-lock.php
SimonV
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Het locken van een toetsenbord is toch gewoon Windows functionaliteit, daar is voorzover ik de vraag snap helemaal geen extra programma voor nodig. Gewoon Ctrl+L en de boel is gelockt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je vraag wat toetsenbord betreft is al beantwoord,
maar je hebt nog een manier:
Deksel sluiten.Dat neemt de aandacht en toegang weg voor je peuter. Kijk hier eens:
http://www.websonic.nl/pctips/windows7/laptopknoppenendeksel.php Als dat gevoeglijk is, stel hem dan zo in..
SimonV
7 jaar geleden
Ctrl L doet niks.
Windowstoets + L wel, maar daarmee heb je je toetsenbord niet uitgeschakeld.
SimonV
7 jaar geleden
Als de oplossing echt zo simpel was, waren er voor dit probleem geen tientallen programma's ontwikkeld... Ik had in een eerder antwoord ook Windowstoets + L genoemd, maar MrTomaat wees me er terecht op dat je er zonder wachtwoord zo weer inkomt en bovendien kun je toetsen blijven aanslaan.