Hoe kan ik mijn toetsenbord blokkeren?

Mijn baby drukt altijd op alle toetsen zodat ik nooit rust heb wanneer ik iets bekijk op Youtube of andere website. Hoe kan ik mijn toetsenbord blokkeren?

Toegevoegd na 35 minuten:
Ik vergat te vermelden dat het om een laptop gaat...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
35.9K
Summo
11 jaar geleden
dit is niet wat je vraagt dus ik maak er maar een reactie van: waarom zorg je niet gewoon dat de baby er niet bij kan?
dat moeten jullie toch allebei leren op korte termijn. Er zitten ook knopjes op je stereo, tv en erger, op je oven of magnetron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Baby handboeien :p
Cryofiel
11 jaar geleden
Dan slaat hij met twee handen tegelijk op het toetsenbord...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de rug natuurlijk ;)
Cryofiel
11 jaar geleden
Ik heb momenteel geen baby bij de hand om het te proberen, maar volgens mij lukt dat niet. Daar zijn de armpjes te kort voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook wachten tot de baby op 'stand by' of 'sluimerstand' gaat, voordat je gaat joeptjoepen.
Reddie
11 jaar geleden
Heb je hem dan nog niet geleerd netjes op het potje te drukken in plaats van op je toetsenbord?
Cryofiel
11 jaar geleden
@stippel, zo'n baby heeft een auto-wake-up met alarmfunctie.
Cryofiel
11 jaar geleden
Misschien begrijp ik je niet goed, hoor - laat maar weten als dat zo is. Maar volgens mijn interpretatie van het probleem kun je twee dingen doen. --  Als je op een bepaald moment geen aandacht hebt voor je baby (kan best, je hoeft een baby niet continu aandacht te geven), kun je de baby in een (eventueel verhoogde) box leggen. Baby kan dan zelf rondkijken en spelen. Jij kunt ongestoord op Youtube kijken. --  Als je op een bepaald moment wel aandacht hebt voor de baby (voeden, spelen, gewoon samen zijn), neem je de baby op schoot of ga je bij de baby op de grond liggen. Op dat moment is je aandacht bij de baby, en is je toetsenbord dus ver weg. Op beide momenten (die elkaar gedurende de dag meermaals zullen afwisselen) treedt jouw probleem niet meer op. Dat je nu wel een probleem hebt, komt - als ik de situatie goed interpreteer - doordat je aandacht voor de baby en aandacht voor Youtube probeert te mengen. Dat lukt niet.

Het beste antwoord

Dat kan met het Programma: Keyboard Locker, dan kan je met een sneltoets je toetsenbord blokkeren

Zie bronnen bijlage
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kan hem gewoon uit je PC halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
De baby?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja natuurlijk, wat anders? Het toetsenbord? :P
Daar hebben de toetsenbordbedenkers nog niet in voorzien. Een optie zou zijn een schakelaar inbouwen in de kabel tussen toetsenbord en pc. Maar dat gat in de markt voor babybezitters is nog niet uitgevonden. Bij een draadloos toetsenbord heb je niets aan deze 'oplossing'.

Met 1x control+alt+delete blokkeert wel alles maar je beeld ook. Daar heb je dus ook niets aan.
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Iets wat *bijna* werkt: Open youtube in een groot venster. Open Kladblok en maak het Kladblok-venster heel klein. Doe je ding op Youtube, en klik dan één keer op het kleine Kladblok-venstertje. Alle normale toetsaanslagen van baby gaan dan naar Kladblok. Daar komt dan een hoop onzin te staan, maar dat maakt niet uit. Er gaan pas rare dingen gebeuren als baby toevallig de Windows-knop raakt.
Reddie
11 jaar geleden
@Cryofiel, briljant.
Of je koopt een logitech toetsenbord daar zit dus wel een uit/aan +schakelaar op het betreft mk700/mk710
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaan diverse programma's waarmee je je toetsenbord kunt blokkeren. Omdat de meeste van die programmaatjes in het Engels zijn, kun je het beste zoeken op "keyboard locker". Dan vind je een brede keuze aan toetsenbordblokkeerprogrammaatjes.

Er zijn meerdere van die keyboard lockers. Zie de Bronnen hieronder.

Als je het bovenste programma installeert en daarmee je toetsenbord blokkeert, kun je je toetsenbord alleen maar weer aanzetten wanneer je de linker en de rechter Control-toetsen tegelijk indrukt. Dat zal baby niet voor elkaar krijgen. (Dit programma blokkeert Control-Alt-Del niet, maar ook dat zal baby niet voor elkaar krijgen.)

Het tweede programma vermeldt expliciet als doelen "show a DVD to a small child without them destroying your computer" en "to prevent toddlers pressing keys". Hier moet je een zelfgekozen tekst intypen om het toetsenbord weer aan te zetten.

Wil je niets installeren, dan kun je ook eerst youtube openen en het filmpje starten, en daarna Kladblok openen in een miniscuul venstertje. Alles wat baby intypt zal in Kladblok verschijnen. Daar komt dan een hoop onzin te staan, maar dat maakt niet uit.

Nadeel van deze oplossing is dat er nog wel rare dingen kunnen gebeuren als baby de Windows-knop weet te raken - en die kans is redelijk groot.

Maar er is een ander puntje waarover ik me, eerlijk gezegd, toch wel heel erg verbaas. Misschien begrijp ik je niet goed, hoor - laat maar weten als dat zo is.

Maar volgens mijn interpretatie van het probleem (zeg maar: mijn interpretatie van "de vraag achter de vraag") kun je twee dingen doen.

--  Als je op een bepaald moment geen aandacht hebt voor je baby (kan best, je hoeft een baby niet continu aandacht te geven), kun je de baby in een (eventueel verhoogde) box leggen. Baby kan dan zelf rondkijken en spelen. Jij kunt ongestoord op Youtube kijken.

--  Als je op een bepaald moment wel aandacht hebt voor de baby (voeden, spelen, gewoon samen zijn), neem je de baby op schoot of ga je bij de baby op de grond liggen. Op dat moment is je aandacht bij de baby, en is je toetsenbord dus ver weg.

Op beide momenten (die elkaar gedurende de dag meermaals zullen afwisselen) treedt jouw probleem niet meer op. Dat je nu wel een probleem hebt, komt - als ik de situatie goed interpreteer - doordat je aandacht voor de baby en aandacht voor Youtube probeert te mengen. Dat lukt niet.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Cryofiel