Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe zet ik een foto rechts van mijn tekst die links staat op html

Mijn afbeelding komt altijd volledig rechts te staan op de website, maar ik wil hem echt juist naast de tekst zien te komen staan en ik heb echt al alles geprobeerd, althans dat denk ik toch...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

De fout zit in de uitlijning, denk ik. Probeer eens: align ="right"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat er tussen de tekst en de afbeelding geen br of /p moet staan. Je zou eventueel kunnen werken met een tabel waarbij je de tekst en de afbeelding in dezelfde of direct aangrenzende cel zet. Hier is een link naar een overzicht hoe je een tabel kan maken:
http://www.handleidinghtml.nl/html/tabellen/tabellen05.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal gesproken is de code

src="Tekst%20links%20langs%20de%20afbeelding_bestanden/image001.jpg">Tekst
links langs de afbeelding



IN dat geval wordt de afbeelding rechts geplaatst en de tekst links. De afbeelding komt dan altijd helemaal rechts, wat lelijk kan zijn bij hoge resoluties.

Als alternatief zou je de afbeelding en tekst in een tabel kunnen zetten met één rij en twee kolommen (dus twee cellen). De tabel kan je zonder randen weergeven en op deze manier kan je de afbeelding netjes uitlijnen. Beetje de ouderwetse manier, wel doeltreffend.

Je kunt eventueel met DIV werken, zoals ik in bijgaande afbeelding heb gedaan.

--------------------

src="Tekst%20links%20langs%20de%20afbeelding_bestanden/image001.jpg">Tekst
links langs de afbeelding




----------------------

Overigens, als je het jezelf makkelijk wil maken gebruik dan een goede WYSIWYG webpage editor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het als volgt doen:





Tekst links langs de afbeelding








(Lees meer...)
rose
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding